Educația financiară, SF pentru mulți români. Câți înțeleg, de fapt, termenii din domeniu

Sursa foto: Pixabay

Patru din zece români înțeleg termenii folosiți în domeniul financiar-bancar. Conform unei analize recente, 10% dintre cetățenii intervievați se confruntă cu dificultăți în a percepe semnificația termenilor de specialitate.

Educație financiară. Termenii folosiți de bănci în relația cu clienții, considerați dificili

Educația financiară a devenit un subiect de interes în spațiul public. Dincolo de numeroasele voci care propun introducerea acesteia în școli, cifrele arată că puțini români pot înțelege termenii folosiți în acest domeniu.

Potrivit unui studiu recent, doar patru din zece cetățeni înțeleg pe deplin serviciile și termenii respectivi.

10% dintre cei chestionați au dificultăți în a percepe termenii de specialitate

Studiul a fost denumit „Financial Services Transformation” și a scos la iveală problemele de care se lovesc mulți români. Patru din zece români, respectiv 38% din totalul celor chestionați, au arătat că înțeleg pe deplin termenii.

card bancar. Sursa foto; https://www.pexels.com

În schimb, serviciile din acest sector nu sunt ușor de abordat pentru 10% dintre cetățeni. În același timp, 53% dintre respondenţi au menționat că înţeleg „în mare parte” termenii de specialitate din domeniu. Totuși, aceștia au subliniat că există anumite informații considerate dificil de înțeles.

Educație financiară. Ce ar trebui să facă angajații din domeniu bancar

Din totalul cetățenilor intervievați, 10% au recunoscut că nu înțeleg pe deplin termenii și produsele din acest sector. Conform realizatorilor, rezultatele arată că mulți români se confruntă cu dificultăți în interacțiunea cu instituțiile care oferă credite.

În plus, datele reflectă o perspectivă mai clară privind nivelul actual de educație financiară din țara noastră. Totodată, realizatorii studiului spun că aceste cifre arată nevoia unei comunicări clare în relația unitate bancară-client. Potrivit acestora, interacțiunea dintre cele două părți ar trebui să fie centrată pe client.

Analiza a fost realizată pe un eșantion de 1.000 de persoane, fiind vizate vârstele cuprinse între 18 și 65 de ani. În ultimii ani, mai multe voci din spațiul public au semnalat necesitatea introducerii educației financiare în programa școlară.