La examen, s-au prezentat 85.117, aproximativ 14% dintre cei însrişi renunţând să se prezinte. "Atrag atenţia celor care sunt elevi în ultima clasă de liceu să facă eforturi să se pregătească, iar părinţii să îi susţină. Am fost neplăcut surprinsă când elevii au răspuns că nu au avut timp să înveţe, sunt răspunsuri extrem de nepotrivite cu obligaţia pe care o au faţă de ei, în primul rând", a spus ministrul Educaţiei.
Mulţi candidaţi au fost aproape de nota de promovare, a ţinut ministrul să adauge şi le-a cerut elevilor să nu amâne susţinerea examenului. "Le atragem atenţia să se pregăteasă pentru susţinrea examenului în anul în care sunt absolvenţi de liceu".
Meditaţiile gratuite, cheia creşterii promovobalitităţii
Cât despre rata promovabilităţii de la a doua sesiune de Bac, cu 4,75% mai mare decât în toamna anului trecut, ministrul a sugerat că explicaţia este legată de meditaţiile gratuite din şcoli, un proiect implementat de aceasta imediat după eşecul Bac-ului din vară. Deşi dascălii din toată ţara s-au plâns că au fost aduşi din concediu pentru aceste meditaţii pentru a asista la un absenteism masiv din partea elevilor, Andronescu e convinsă că metoda sa a funcţionat.
În cele din urmă, Ecaterina Andronescu a anunţat planul de bătaie pentru următorul an, "situaţii remediale", aşa cum le-a numit aceasta. Ministrul şi-a îndreptat atenţia în  asupra dascălilor, cărora le-a cerut aşa cum a făcut-o şi în urmă cu câteva luni să-şi monitorizeze atent elevii şi să găsească o soluţie de a le urmări progresul, pentru ca în final să aplice metode diferenţiate de predare, în funcţie de nivelul fiecărui copil. Unele dintre măsurile noi includ:
– Propunerea introducerii unui Bacalaureat profesional, care să se adauge Bac-ului naţional, fără probe scrise, doar cu probe practice şi un examen la educaţie antreprenorială. "Ulterior, când vor fi pregătiţi, se pot reîntoarce să susţină şi probele scrise ale unui Bacalaureat naţional" , a adăugat ministrul
– Ideea ca rezultatele examenelor naţionale să fie trecute în catalog, pentru a fi luate în serios
– Colaborarea cu ministerul Muncii pentru a racorda şcolile profesionale la piaţa muncii
– Sporirea numărului de consilieri şcolari