Drum rapid spre Alexandria și „șoseaua morții” spre munte

Drum rapid spre Alexandria și „șoseaua morții” spre munte

Noul plan privind dezvoltarea infrastructurii rutiere arată că, în următorii ani, nu se mai pune accent pe construirea de autostrăzi. În timp ce Comarnic-Brașov este „în aer”, singura soluție spre munte rămâne DN1, calea rutieră cu cele mai multe accidente mortale. Tronsonul vital pentru Europa a fost uitat de șefi i din Guvern.

Statul nu este în stare să mai facă parteneriate public-private pentru construirea de drumuri, iar șefii de la Transporturi nu mai sunt așa optimiști când vine vorba de construirea de noi kilometri de autostradă. Acestea sunt concluziile Masterplanului din domeniul Transporturilor care a fost prezentat ieri de Ioan Rus, ministrul Transporturilor, în Parlament. Documentul arată, totodată, că nu sunt bani pentru noi autostrăzi și că se vor tăia panglici cu țârâita în următorii cinci ani.

Drumul lui Dragnea, mai important ca europenii

Grav este că, în documentul care ar urma să stea la baza accesării fondurilor europene până în 2020, nu există, în acest moment, nici termene de execuție, nici estimări de costuri. „Ce vom construi de acum încolo, vom face exproprierile la nivel de autostradă, dar se va turna asfalt pentru drum expres, iar peste câțiva ani vom aduce drumul la nivel de autostradă, când vor fi bani”, a explicat ministrul. Potrivit documentului prezentat de ministrul Tra n s p o rturilor, autostrada Pitești - Sibiu, parte a coridorului IV paneuropean, s-a transformat în drum expres, deși europenii au recomandat să fie construită.

Pe de altă parte, reapare ruta București - Alexandria, însă la nivel de drum expres, până la Craiova.

Se caută bani

Legat de centura Capitalei, se precizează că ea va fi modernizată, dar când va fi gata și cu ce bani, nu se știe. Recent, contractele de modernizare a acesteia au fost reziliate. Nici tronsonul de autostradă Sibiu - Pitești nu se mai construiește în următorii ani, deși aceasta era singura verigă lipsă din proiectul prioritar european 7, o rută intens cerută si de oficiali ai UE, dar și de către investitori, ca cei de la Dacia. Un alt proiect de autostradă blocat este Comarnic-Brașov, deși fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, susținea că este ca și semnat parteneriatul public- privat. Acum, Ioan Rus a precizat că se negociază și în prezent și că nu poate spune mai mult. Cert este că, până în 2030, investițiile în autostrăzi și drumuri expres ne-ar costa 26 miliarde de euro.

De „Ziua Dacia, Guvernul a susținut construirea „autostrăzii”

Marți seară, în timpul evenimentului de celebrare a 15 ani de la privatizarea Dacia, oficialii Guvernului și noii lansați în cursa pentru prezidențiale au felicitat conducerea companiei pentru nivelul de dezvoltare la care a ajuns Dacia și au mulțumit pentru locurile de muncă create de Dacia-Renault. Printre felicitări, un consilier, în numele premierului Victor Ponta, și-a luat angajamentul că Guvernul va realiza „autostrada Pitești-Sibiu”. Cu toate acestea, în aceeași zi au apărut în presă primele informațiile privind masterplanul pe transporturi în care guvernul se angajează față de Comisia Europeană că acesta va fi de fapt un drum expres.