Drum expres între România și Ungaria. Guvernul va semna un acord cu autoritățile de la Budapesta

Drum expres între România și Ungaria. Guvernul va semna un acord cu autoritățile de la Budapesta Sursa Foto: EVZ

Acordul prevede realizarea unui drum expres care să lege cele două țări. Acesta ar urma să aibă 50 de kilometri, iar tronsonul din România ar putea fi finalizat în 2027.

Guvernul a aprobat un memorandum care prevede negocierea şi semnarea unui acord între România – Ungaria privind fluidizarea traficului rutier înte cele două țări. Se va construi un drum expres care va face legătura între țara noastră și mai multe orașe din Ungaria.

„Prin actul normativ aprobat, se creează condiţiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea drumului expres Salonta - frontiera de stat de pe teritoriul României cu drumul expres Bekescsaba - Mehkerek - frontiera de stat de pe teritoriul Ungariei. De asemenea stabileşte punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontiera comună româno-ungară şi reglementează condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între cele două drumuri expres", se arată într-un comunicat de presă al Guvernului României.

Grup de lucru

În baza acordului semnat luni, 19 decembrie, urmează să se înființeze un grup format din experți în domeniul infrastructurii, care se va reuni alternativ, pe teritoriile celor două state. La reuniunea grupului de lucru pot participa specialişti în domeniul proiectării, construirii, întreţinerii şi managementului de drumuri şi poduri.

Ne puteți urmări și pe Google News

Autorităţile competente în implementarea acordului sunt Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pentru partea română, şi ministerul condus de ministrul însărcinat cu activitatea de Transport, pentru partea ungară. Proiectul a fost discutat anul acesta, în luna mai, în cadrul unei întâlniri bilaterale.

Traseul drumului

Drumul expres ar trebui să lege oraşele Salonta şi Bekescsaba, prin nordul localităţii Mehkerek. Va avea o lungime de 50 de kilometri, din care 43 de kilometri vor fi construiţi pe teritoriul statului ungar şi restul de 7 kilometri, în România. Tronsonul de pe teritoriul României va fi cuprins în proiectul drumului expres Arad - Oradea, gestionat în prezent de Consiliile Judeţene Bihor şi Arad.

Pe partea maghiară, drumul expres va fi conectat cu autostrada M44. Conform estimărilor autorităţilor locale din Bihor, tronsonul de pe partea română ar putea fi executat până la începutul anului 2027, potrivit Agerpres.