Ministerul Transportului a anunțat că drumul de mare viteză va fi împărțit în patru tronsoane. 28 de oferte au fost depuse pentru elaborarea studiilor de fezabilitate care vor costa peste 100 de milioane de lei.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că au fost depuse nu mai puțin de 28 de oferte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construirii drumului de mare viteză Filiași – Lugoj. În total se vor cheltui peste 100 de milioane de lei pentru elaborarea documentațiilor. Drumul are o lungime de peste 200 de kilometri.
„Au fost depuse 28 de oferte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construirii drumului de mare viteză Filiași – Lugoj! Drumul, care va avea o lungime de aproximativ 230 de km, este împărțit în patru loturi, astfel încât pe măsură ce sunt finalizate Studiile de Fezabilitate să poată fi lansate cât mai eficient în licitație contractele pentru proiectare și execuție“, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.
Patru loturi
Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin), are o lungime de aproximativ 70 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 28,19 milioane de lei fără TVA
Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea), are o lungime de aproximativ 65 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 47,79 milioane de lei fără TVA
Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș), are o lungime de aproximativ 45 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 25,38 milioane de lei fără TVA.
Lotul 4 (Caransebeș-Lugoj), are o lungime de aproximativ 50 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 18,79 milioane de lei fără TVA.
Durata Contractelor pentru realizarea Studiilor de fezabilitate este cuprinsă între 18 și 26 de luni:
Filiași – Drobeta Turnu Severin:18 luni
Drobeta Turnu Severin -Domașnea: 26 de luni
Domașnea-Caransebeș: 22 de luni
Caransebeș – Lugoj: 18 luni
O nouă autostradă
Sorin Grindeanu, a anunțat, săptămâna trecută că au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru construcția Autostrăzii Focșani – Bacău. Decizia a fost luată în urma unei ședința de guvern. Valoarea investiției la acest sector al Autostrăzii A7 a fost estimată la 10,5 miliarde lei.
Pe traseul autostrăzii Focșani-Bacău urmează să fie construite: 91 de poduri și pasaje, 5 noduri rutiere, 10 spații de servicii și 3 Centre de Întreținere și Coordonare. ”A7, care va fi practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Regiunea Moldovei, va reprezenta cel mai important pas făcut în ultimii 30 de ani pentru dezvoltarea economică a acestei zone”, spus Grindeanu într-o postare pe pagina sa de Facebook.