Drulă, adus cu picioarele pe pământ. UE îi arată că în România sunt cele mai periculoase drumuri

Comisia Europeană a prezentat un raport potrivit căruia drumurile din România sunt cele mai periculoase. Cu toate că numărul deceselor rutiere în Uniunea Europeană a scăzut brusc în 2020 din cauza pandemiei.

Numărul deceselor rutiere în țările UE a scăzut semnificativ anul trecut din cauza pandemiei de coronavirus. După cum a anunțat Comisia Europeană pe baza estimărilor, un total de 18.800 de persoane au murit în accidente rutiere în 2020, cu 4.000 mai puține decât în ​​2019. Autoritatea de la Bruxelles atribuie scăderea deosebit de puternică de 17% volumului redus de trafic din cauza pandemiei Covid-19, dar fără a putea furniza dovezi statistice pentru această conexiune.

Cele mai periculoase drumuri din UE

Cu 42 de decese rutiere la 1 milion de locuitori, potrivit Comisiei Europene, drumurile din Europa au fost cele mai sigure din lume anul trecut, dar în același timp autorii subliniază că obiectivul pe termen lung stabilit de UE de a reduce mortalitatea a fost în mod clar ratată.

În perioada 2010-2020, obiectivul a fost de fapt reducerea numărului cu 50%, dar numărul deceselor rutiere a scăzut cu doar 36%. Probabil că bilanțul pe termen lung fără pandemia Covid-19 ar fi fost și mai rău.

Într-o comparație cu statele membre ale UE, Suedia are cea mai mică rată în 2020, cu 18 decese rutiere la 1 milion de locuitori.

În schimb, drumurile din România sunt cele mai periculoase, cu 85 de decese la un milion de locuitori, scrie stiridiaspora.ro.

Drulă laudă pașii „importanți” care se fac sub mandatul său

Potrivit lui Cătălin Drulă, anul acesta ar urma să fie recepționați circa 35 de kilometri de autostradă și aproape 58 de kilometri de drumuri expres. Este vorba de un tronson de circa 25 km pe autostrada Sebeș Turda și de unul de 10 km din Autostrada Transilvania, în zona Târgu Mureș. De asemenea, vor fi finalizați 40 km din drumul expres Craiova Pitești, 12 km pe varianta ocolitoare Satu Mare și circa 6 km pe varianta ocolitoare Giurgiu.

„În folosință în 2021 ar trebui să fie Sebeș -Turda, 25 de km, nu e o mândrie, lucrare a început în 2015 trebuia să fie finalizată în 2 ani. Avem Craiova – Pitești, un tronson de 40 de km care reprezintă și varianta ocolitoare la Balș și Slatina. Sunt două puncte importante. Este vorba de lotul doi. Mai avem un sector din autostrada A3 Transilvania, la Târgu Mureș sunt 10 km, sector care va fi finalizat anul acesta. Varianta de ocolire Satu Mare care este la profil de drum expres pe o porțiune de 12 km. Mai avem o serie de proiecte mai mici care se finalizează anul acesta”, a declarat ministrul Transporturilor.

El se laudă și cu alte trei proiecte majore de infrastructură – autostrăzile din zona Moldovei (A7 și A8), autostrada de pe Valea Prahovei (A3), dar și autostrada Sibiu Pitești (A1). Acestea se află în diverse stadii de execuție sau proiectare, existând șanse slabe să fie finalizate în actualul mandat.