Două autostrăzi din România se vor intersecta și vor ajunge în Republica Moldova. Stadiul proiectului

Autostradă. Sursa foto: Pixabay

Republica Moldova. Un proiect rutier fundamental vizează legătura dintre România și Republica Moldova. Două autostrăzi care se vor intersecta și care vor trece Prutul. Urmând să devină vitale pentru ambele țări, și economic, dar și social.

Marele proiect de infrastructură, Autostrada Unirii, ar trebui să treacă Prutul și să ajungă până la Chișinău. Apoi, drumul ar duce până în Ucraina, la Odesa. Și ar reprezenta un pilon esențial pentru economia celor trei țări.

O rețea rutieră esențială pentru România și Republica Moldova

Legat de acest mare proiect a vorbit preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Iaşi, Paul Butnariu. El a acuzat că de mulți ani lucrurile au stagnat.

Autostradă Sursa foto: Wikimedia

„În ceea ce priveşte A8 a existat un sabotaj din punctul de vedere al prioritizării autostrăzilor în raport cu alte cheltuieli. O fi supărătoare realitatea pentru unii, dar ăsta este adevărul. Studiul de fezabilitate pentru A8 a fost demarat înainte de a fi începută A7, dar au apărut blocaje. O spun răspicat: autostrada A7 fără A8 este ineficientă economic”, a afirmat Paul Butnariu.

Oficialul a mai precizat că există mai multe loturi ce ar trebuie scoase la licitație, pe A8, dar se întârzie acest proces.

Acuzațiile făcute de Paul Butnariu

Sunt întârzieri ba cu şase luni, după care se mai amână cu patru luni, apoi apar încă două. Vorbim aici la Camera de Comerţ de vreo 25 de ani despre această autostradă. Convingerea noastră este că nu s-a vrut să se facă. Am avut nu ştiu câte argumente de-a lungul timpului să nu se facă A8. Ba că vor veni ungurii pe A8, ba că vin ruşii. De la Iaşi până la Oradea treci prin 125 de localităţi. Ce facem cu transportatorii din Iaşi sau din Republica Moldova care au de ajuns cu marfa în Europa? ”

Butnariu a mai vorbit despre două posibile termene de finalizare a A8. Dar crede că cel mai apropiat este cel al anului 2030.

„Unii spun că va fi gata înainte de 2030, dar varianta realistă este că va fi terminată după 2030. Totul depinde de cine va fi la Ministerul Transporturilor, dar şi de presiunile care vor exista. Trebuie să recunoaştem că organizaţiile neguvernamentale au reuşit să mişte lucrurile. Dar este necesar să punem presiune în continuare”, a mai precizat Butnariu, conform voceabasarabiei.md.