Situația creată în Republica Moldova de ninsorile căzute la sfârșitul săptămânii nu a fost gestionată eficient, susține premierul Republicii Moldova, Dorin Recean. Prin urmare, acesta a cerut demisia directorului Serviciului 112.
Premierul Dorin Recean a cerut demisia directorului Serviciului 112, Liviu Oboroc. Șeful Guvernului s-a arătat nemulțumit de managementul instituției, care ar fi comis mai multe erori în perioada 26-27 noiembrie, când intemperia s-a dezlănțuit cu o intensitate extremă în Republica Moldova.
Premierul a solicitat demisia lui Liviu Oboroc, mai ales după ce doi soți de 63 și 64 de ani au fost găsiți decedați luni-dimineață în mașina acoperită de zăpadă pe un drum din raionul Căușeni. Aceștia au apelat după ajutor de mai multe ori la Serviciul 112.
Totodată, un alt bărbat a fost găsit decedat sub zăpadă luni la amiază, în preajma localității Cruglic din raionul Criuleni. Acesta era îmbrăcat inadecvat pentru condițiile meteo de afară și se afla la evidența medicului psihiatru.
Dorin Recean a cerut demisia directorului Serviciului 112
„Statul trebuie să se asigure că poate salva oameni, chiar când aceștia își neglijează singuri siguranța proprie. Până Procuratura se va clarifica în privința situației din 26 și 27 noiembrie, solicit demisia directorului de la Serviciul 112. Am constatat că 112 se ocupă doar de pasarea informației, în loc să ia cazul, să-l urmărească de la cap la coadă. Să se asigure că problema este soluționată. Să se asigure că lucrurile sunt duse la capăt. El pur și simplu pasează informația...”, a transmis premierul Dorin Recean.
Situația furnizării energieie electrice în Republica Moldova
Zeci de localități din Republica Moldova nu au încă curent electric, din cauza ninsorilor căzute la sfârșitul săptămânii. Potrivit Companiei Premier Energy, până aseară au fost reconectați peste 7 mii de consumatori, iar parțial fără lumină mai rămân 21 de localități.
„Conform situaţiei operative de la ora 19:00 din 28 noiembrie, curent, mai rămâneau încă fără tensiune circa 8 mii de consumatori din 21 de localităţi parțial deconectate din cauza intemperiei. Dar această statistică este deja în dinamică pozitivă”, a transmis distribuitorul de energie electrică într-un comunicat de presă.
Echipajele din cadrul companiei muncesc în teritoriu pentru a restabili furnizarea energiei electrice. Premier Energy menționează că lucrările de reconectare decurg anevoios, liniile electrice aeriene traversează câmpii și extravilane cu vegetație forestieră în care au fost acumulate cantități mari de zăpadă. Un alt impediment reprezintă numărul mare de conductori rupți aflați la sol, semnalați de consumatori.
Premier Energy îndeamnă consumatorii să manifeste prudență și să respecte regulile de securitate:
-ocoliți conductoarele electrice căzute accidental la pământ sau care atârnă de pe piloni şi copaci;
-nu atingeți conductoarele electrice rupte şi căzute la pământ ṣi informați imediat operatorul de distribuție la numărul 022 43 11 11;
-nu interveniți în instalațiile electrice deoarece acestea se pot solda cu electrocutări.
Părinții sunt îndemnați să își supravegheze copiii când ies la săniuș și să le explice regulile de securitate electrică.
„Regretăm situaţia în care se află consumatorii afectaţi de lipsa energiei electrice şi ne exprimăm recunoștința pentru înțelegerea manifestată, asigurându-i că depunem toate eforturile pentru restabilirea cât mai urgență a serviciului şi lichidarea definitivă a tuturor incidentelor”, a mai transmis compania.