Compania care operează Domino's Pizza în Rusia vrea să-și vândă acțiunile la câteva luni după ce McDonald's și Starbucks s-au retras de pe piața din Rusia. Momentan, compania continuă să-și vândă produsele în țară.
DP Eurasia deține restaurantele Domino's în Rusia, precum și în Turcia, Azerbaidjan și Georgia. „DP Eurasia evaluează prezența pe piața din Rusia, impactul sancțiunilor și capacitatea sa de a servi clienții”, a declarat compania. „În consecință, compania ia în considerare posibilitatea de a cesiona o parte din operațiunile sale din Rusia”.
În septembrie, DP Eurasia a declarat că investiția sa din Rusia va „rămâne limitată, atenția fiind concentrată pe optimizarea rețelei de restaurante deja existente”. Anunțul a apărut la câteva luni după ce alte companii au decis să-și vândă afacerile din Rusia.
McDonald's a fost primul lanț de fast-food care a decis să-și închidă restaurantele din Rusia. Motivul pentru care a luat această decizie a fost că cele 800 de restaurante „nu mai sunt sustenabile și nici nu sunt în concordanță cu valorile McDonald’s”.
Starbucks, KFC și Pizza Hut au urmat exemplul McDonald's, unele spații fiind preluate de companii care au copiat conceptele multinaționalelor. La sfârșitul lunii octombrie, DP Eurasia avea 171 de restaurante Domino's în Rusia, dintre care 103 erau francize. Calculând numărul de restaurante pe care le dețin, Domino's este a treia companie care livrează pizza din Rusia.
Acord până în 2030
Compania a declarat pe 11 martie că a fost „șocată de începerea conflictului și de efectele pe care le-a avut asupra oamenilor nevinovați”. Acela a fost momentul când a decis că vrea să suspende toate operațiunile din Rusia.
Filiala DP Eurasia, Domino's Russia, are un acord de francizare cu Domino's Pizza International pentru a opera restaurante până în 2030. Până în prezent, filiala a raportat 47,7 milioane de dolari în ultimele 10 luni, potrivit Business Insider.