Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează clienții asupra riscurilor în perioada creşterii tranzacţiilor online din timpul sărbătorilor. Sfaturi utile prin care aceștia se pot proteja cât mai bine în fața atacatorilor.
Perioada sărbătorilor, cea mai vulnerabilă pentru clienți
DNSC a transmis, marți, printr-un comunicat de presă, informații despre perioada sărbătorilor de iarnă. Acesta este contextul de care atacatorii profită de vânătorile de promoții, achiziţiile de cadouri, rezervările de hoteluri sau biletele de avion și de concursurile online, trimițând link-uri false unde datele clienților sunt accesate.
„În contextul creşterii tranzacţiilor online din perioada sărbătorilor, atacatorii adaptează scenariile frauduloase pentru a exploata comportamentele utilizatorilor, precum vânătoarea de promoţii, concursurile online, achiziţiile de cadouri, rezervările de hoteluri sau biletele de avion. Aceste tactici includ utilizarea de link-uri care redirecţionează către site-uri false, site-uri clonă care arată la prima vedere similar cu cele legitime, dar sunt create special pentru a fura datele de autentificare şi alte informaţii sensibile de la potenţialele victime”, a transmis DNSC.
Promisiuni care nu se adeveresc
Specialiştii avertizează că atacatorii folosesc pagini de social media nou create sau unele compromise, unde publică reclame și postări frauduloase, care, pentru a convinge utilizatorii să acceseze aceste site-urile, promit „oferte de nerefuzat”, „premii garantate” sau „reduceri incredibile”.
„Bineînţeles, aceste oferte sunt doar tehnici de inginerie socială menite să emoţioneze şi să distragă utilizatorii, convingându-i să introducă rapid datele lor sensibile, în special date de card pe un site controlat de atacatori”, au mai transmis specialiştii.
Măsuri de protecție sugerate de DNSC
Specialiştii recomandă clienților o serie de metode prin care se pot proteja în fața reclame frauduloase:
- Este necesar să verificăm data la care pagina, care postează frauda, a fost creată. Acestea sunt, de cele mai multe ori, create recent;
- Verificăm existența unei promoții sau a unui concurs pe canalele oficiale ale companiei în numele căruia se desfăşoară campania;
- Evităm accesarea link-urilor din surse necunoscute, cu precădere din postări recomandate sau sponsorizate pe social media. Este recomandat să folosim mereu o solușie de securitate pentru scanarea lor când există suspiciuni