DN 1, mai îngust timp de 6 luni

DN 1, mai îngust timp de 6 luni

Ieşirea spre nord din Bucureşti va fi restricţionată, de marţi, pentru construcţia unui pasaj subteran care va fluidiza circulaţia la anul.

Circulaţia pe DN 1, cea mai aglomerată poartă a Capitalei, se va strangula şi mai mult începând de marţi noapte, când cele şase benzi se vor reduce la jumătate pe porţiunea cuprinsă între strada Dobrogeanu Gherea şi Bulevardul Aerogării.

Deranjul va dura şase luni, spun autorităţile, timp în care vor fi executate mare parte din lucrările la pasajul subteran Băneasa, care ar trebui să fluidizeze circulaţia în zonă.

Construcţia pasajului va dura un an, iar autorităţile recomandă câteva rute alternative ca să se evite blocajele.

Ne puteți urmări și pe Google News

Teoretic, acest pasaj ar fi ultima piesă dintr-un complex de lucrări pe care Ministerul Transporturilor l-a gestionat în ultimii ani, în încercarea de a mai uşura calvarul şoferilor care tranzitează zilnic primul drum naţional al ţării.

65.000 de maşini pe zi

Pasajul subteran de la Băneasa va avea 1,2 km cu tot cu rampe şi va fi construit pe axul şoselei Bucureşti-Ploieşti. Va avea patru benzi, câte două pe fiecare sens, şi va debuta cu un tunel de 72 de metri, la intersecţia DN 1 cu Bulevardul Aerogării şi strada Ion Ionescu de la Brad.

„Acest pasaj face parte dintr-un proiect care include şi două pasaje supraterane din aceeaşi zonă, cu rolul de a fluidiza traficul pe DN 1 dinspre Casa Presei şi ieşirea spre Ploieşti. Oraşul ăsta va avea măcar o arteră aerisită. După construirea pasajului, «dopul rutier» se va muta la Casa Presei, însă acolo avem 3 artere care îl pot prelua. Într-o zonă în care traficul atinge 65.000 de vehicule în 24 de ore în weekend şi în perioada vacanţ elor, actuala infrastructură este insuficientă.

Singura rezolvare pentru traficul spre Ploieşti o va reprezenta autostrada Bucureşti-Ploieşti, atunci când va fi gata“, crede Marin Ionescu, şeful Direcţiei de Investiţii şi Reparaţii Capitale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Dificultăţi la expropriere

Valoarea contractului, câştigat tot de firma portugheză SC Lena Enghenharia e Construcoes SA, care a executat şi celelalte două pasaje supraterane de la ieşirea din Bucureşti, este de circa 13 milioane de euro (44,5 milioane de lei). Lucrările ar fi putut începe mai devreme în acest an, astfel încât în decembrie 2008 să fie deja încheiate.

Însă schimbarea miniştrilor transporturilor, precum şi dificultăţile apărute în procesul de expropriere a terenurilor din zonă, pe care trebuie mutate utilităţile ce trec pe sub DN 1, au făcut ca începerea şantierului să coincidă cu vara.

„Această lucrare este o jucărie inginerească. Problemele care au apărut ţin de exproprieri şi de faptul că, în subteran, se află 14 tipuri de utilităţi: apă potabilă, canalizare, fibra optică etc“, a completat Ionescu.

Prin urmare, începând de marţi noapte, pe porţiunea cuprinsă între strada Dobrogeanu Gherea şi intrarea în Aeroportul Băneasa, maşinile vor circula numai pe câte maximum două benzi pe sens, cel puţin şase luni de aici încolo.

UTIL

Trasee ocolitoare

Lucrările la pasaj urmează să înceapă săptămâna viitoare, iar circulaţia se va desfăşura, din noaptea de marţi spre miercuri, ora 22.00, pe tronsonul cuprins între strada Dobrogeanu Gherea şi Bulevardul Aerogării, pe câte două benzi, pe ambele sensuri, timp de aproximativ şase luni.

De asemenea, pe Bulevardul Aerogării, la intersecţia cu DN 1, se vor institui restricţii de circulaţie în fiecare zi, între orele 22.30 şi 4.00, traficul rutier desfăşurându-se, în ambele sensuri, numai pe jumătate din partea carosabilă. Pentru evitarea aglomerării traficului rutier pe acest tronson de drum naţional, Inspectoratul General al Poliţiei şi Brigada de Poliţie Rutieră a Municipiului Bucureşti le recomandă şoferilor, care vin sau vor să ajungă în diverse zone din Capitală, următoarele trasee ocolitoare:

> Piaţa Charles de Gaulle - Bulevardul Aviatorilor - strada Nicolae Caramfil - Bulevardul Aerogării - DN 1;

> Piaţa Presei Libere - Bulevardul Poligrafiei - strada Băiculeş ti - Şoseaua Străuleşti - Bd. Ion Ionescu de la Brad - DN 1;

> Bulevardul Bucureştii Noi - Şoseaua Ionescu Siseşti - Strada Jandarmeriei - DN 1;

> Şoseaua Colentina - strada Doamna Ghica - Şoseaua Petricani - Şoseaua Pipera Tunari - srada Erou Iancu Nicolae - Aleea Privighetorilor - DN 1. Primăria Capitalei încă nu a anunţat când sau dacă vor fi operate modificări ale traseelor RATB.