Dispozitiv obligatoriu pentru mașini. E ordin de la UE

Mașină. Sursă foto: Unsplash

România. Noile reglementări pentru producătorii de autovehicule au fost modificate. Începând de acum, toate autoturismele noi vândute pe continentul european vor fi dotate cu senzori pentru limitarea vitezei. Aceste măsuri au fost impuse printr-o directivă unitară la nivel european. Fabricanții vor trebui să se conformeze noilor standarde tehnice în producția de mașini.

Dispozitiv obligatoriu pentru mașini

Începând din această vară, toate mașinile care ies din fabricile europene vor fi echipate cu senzori de limitare a vitezei. Acest sistem inovator va detecta limitele de viteză impuse pe tronsonul de drum pe care se află mașina și va alerta șoferul în cazul în care depășește aceste limite.

Noua tehnologie se bazează pe citirea indicatoarelor rutiere și pe datele furnizate de GPS-ul vehiculului pentru a asigura conformitatea cu reglementările de viteză. Utilizând aceste surse de informații, sistemul poate oferi avertizări precise și în timp real, contribuind la creșterea siguranței rutiere.

Mașină. Sursă foto: Unsplash

Ce va include noul sistem

Sistemul va include mai multe metode de avertizare pentru a asigura că șoferii sunt conștienți atunci când depășesc limita de viteză. Printre acestea se numără o pictogramă pe tabloul de bord care va semnala că viteza curentă este prea mare pentru zona în care se află vehiculul.

Alte forme de avertizare pot include vibrații în pedala de accelerație sau în volan, care sunt menite să atragă atenția șoferului fără a cauza disconfort semnificativ. De asemenea, producătorii auto au opțiunea de a integra un sunet de avertizare care se declanșează în cazul depășirii limitei de viteză.

România are cele mai multe accidente în care sunt implicate mașini

Actualele sisteme de limitare a vitezei din mașini se aseamănă cu funcționalitățile oferite de aplicații de navigație precum Waze, care emit un semnal acustic atunci când se depășește limita de viteză. Totuși, există preocupări că șoferii ar putea opta să dezactiveze aceste sisteme de siguranță, diminuând astfel eficiența lor.

În ciuda acestui risc, implementarea acestor tehnologii are potențialul de a reduce semnificativ numărul accidentelor rutiere cauzate de viteza excesivă și de a îmbunătăți siguranța pe drumurile europene.

Andrei Potra, specialist în conducere defensivă, a subliniat pentru Știrile Pro TV că reducerea vitezei conform limitelor impuse ar trebui să minimizeze pericolele majore, mai ales în contextul în care România are una dintre cele mai ridicate rate ale accidentelor mortale din Europa.

În ultimii ani, producătorii auto au început să dezvolte vehicule cu limitări de viteză la 140, 150 sau 160 km/h, alături de o diversificare considerabilă a opțiunilor de siguranță, incluzând asistența pentru frânare, controlul suspensiilor, camerele pentru detectarea pericolelor și sisteme care atenționează șoferul în cazul oboselii.