Discreţia este acum la modă

Discreţia este acum la modă

Nu se mai poartă obiectele pe care „ţipă“ numele marilor designeri. Şi nici hainele provocatoare, mai ales dacă lasă la vedere lenjeria intimă.

Poţi să spui „la revedere“ hainelor sau accesoriilor care dezvăluie numele mărcii. Această afirmaţie este valabilă şi pentru hainele care lasă la vedere prea mult din intimitatea celui care le poartă.

Lisa Armstrong, editorul de modă al ziarului britanic „The Times“, analizează colecţiile marilor designeri, iar concluzia finală este că logourile dispar complet, iar corpul femeii nu mai este atât de expus. Până şi profesoarele par mai îndrăzneţe decât faimoasele modele de pe podium. Fustele sunt lungi, decolteurile nu mai sunt adânci, iar rochiile în forma literei A nu se mai mulează pe corp.

Dacă până acum bretelele sutienului mai erau lăsate la vedere sau de pe sub jeanşi puteai să vezi ce marcă de lenjerie poartă cel de lângă tine, acum trebuie să te străduieşti ca lenjeria intimă să rămână intimă. Cu logo, fără logo „Unii cumpără modă pentru a se etala. Atunci când cumperi o geantă de câteva mii de euro, vrei să arăţi investiţia pe care ai făcut-o şi este greu de crezut că vei opta pentru o geantă care nu afişează brandul. Nu sunt de acord cu «logomania», dar este un curent firesc din modă, o strategie de marketing, şi nu cred că va dispărea curând, pentru că oamenii încă mai cumpără“, afirmă criticul de modă Ovidiu Buta.

Ne puteți urmări și pe Google News

Stilul unui designer se recunoaşte după croială, formă, material sau chiar culori, nu după etichetă. Marile case de modă au o linie dedicată celor care vor să afişeze numele brandului şi o linie care nu lasă să se întâmple acest lucru. La ultimele prezentări de modă, designerii şi-au scos la înaintare latura discretă, mai exact nu şi-au lăsat numele la vedere.

„«Logomania» este perioada firească prin care trece orice pasionat de modă. Ceea ce era cusut pe interior a migrat pe exteriorul hainelor, astfel încât toată lumea să vadă că porţi o creaţie renumită“, afirmă Ovidiu Buta. În Franţa se poate spune că lucrurile stau şi mai prost în rândul tinerilor, care au dat naştere fenomenului „blinger“. Mai exact, tineri care nu au o situaţie financiară extraordinară economisesc bani până la extrem, pentru a-şi achiziţiona haine sau accesorii incredibil de scumpe. Minimalismul, noul curent

„Poţi emana eleganţă şi rafinament prin multă simplitate şi fără a etala brandul pe care îl porţi. «Understatementul» este un nou trend care nu te lasă să te etalezi. Se poartă minimalismul, clasicul şi monocromia, prin linii foarte simple. Cu un singur accesoriu de valoare poţi ieşi în evidenţă. Nu ai nevoie de multe lanţuri atârnate sau de foarte multe accesorii, şi nici de brand, pentru a te face remarcat“, este de părere creatorul de modă Stephan Pelger.

Fiecare alege modul prin care expune marfa cumpărată. Ostentaţia şi opulenţa nu sunt interzise, dar se poate spune că nu se mai poartă precum în anii ’90.

Un brand lăsat la vedere îţi anihilează personalitatea, iar dacă fiecare obiect vestimentar afişează câte un nume, este clar că tocmai ai realizat una dintre cele mai mari gafe stilistice.

„Nu trebuie să copiem ţinutele manechinelor din vitrină, vestimentaţia trebuie să ne reprezinte, iar dacă din cap până în picioare suntem etichetaţi, nu putem spune că suntem originali sau că avem fantezie“, afirmă Stephan Pelger. CUMINŢENIE

Decolteuri mai zgârcite la Dolce&Gabbana şi Versace Marile case de modă Dolce&Gabbana şi Versace promovează ţinute cât mai comode şi foarte puţin provocatoare. Picioarele sunt bine ascunse sub fuste lungi, sânii nu mai sunt pe jumătate dezgoliţi, decolteul este unul rotund şi aproape la baza gâtului şi nimic nu mai este extrem de mulat.