Directorul Alstom România confirmă defecțiuni la noul metrou produs în Brazilia. Care e, de fapt, problema

Metrou. Sursa foto: Facebook/ Metrorex

București. Noul metrou fabricat în Brazilia și testat la Berceni întâmpină deja probleme semnificative. Siguranțele au sărit atunci când a fost conectat la rețeaua electrică, a confirmat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom România pentru Gândul.

Acesta a atribuit problema rețelei de infrastructură, care este foarte veche, și a adăugat că este un aspect pozitiv că incidentele s-au limitat doar la căderea siguranțelor și nu au fost mai grave.

Probleme cu noua garnitură de metrou produsă în Brazilia

Gabriel Stanciu afirmă că garnitura se află în etapa de testare și integrare. În această fază, toate trenurile, indiferent de producător, pot întâmpina probleme care necesită corectare.

În legătură cu incidentul în care au sărit siguranțele, există o investigație tehnică în desfășurare.

„Trebuie să vedem dacă este din cauza siguranței, dacă este din cauza softurilor. Cel mai probabil este din cauza grupurilor de sarcină care apar pe rețeaua aceasta, care este foarte veche și în care tensiunea este nefiltrată. Nu știm să spunem, este prematur”, a declarat șeful Alstom România.

Gabriel Stanciu a mai explicat că există o echipă de ingineri mixtă, provenind din Belgia, Brazilia, India și România, care lucrează la rezolvarea problemei de la metrou.

El a subliniat că situația este mai degrabă o normalitate decât o excepție, având în vedere că în rețea apar diverse probleme din cauza influențelor electromagnetice.

Tren electric. Sursa foto: Facebook

Stanciu a adăugat că este un aspect pozitiv că problemele sunt limitate la siguranțe și nu au generat daune mai mari. Este doar o chestiune de ore până când problema va fi soluționată.

Când va fi introdusă în circulație prima garnitură Alstom

Întrebat despre termenul de introducere în circulație a primului metrou Alstom, Stanciu a răspuns că obiectivul este să fie realizat până la sfârșitul anului.

Totuși, acest lucru nu depinde exclusiv de echipa sa, fiind legat și de disponibilitatea liniei. Noile garnituri de metrou trebuie testate pe Magistrala 5, dar testele pot fi efectuate doar noaptea, din cauza limitărilor de timp.

„Săptămâna viitoare se va face, în Brazilia, pre-recepția la al treilea tren. Sigur, noi avem un calendar industrial, numai că trebuie să ținem cont de faptul că trebuie să ne coordonăm și cu programul de testare – validare – omologare și certificare.

Pentru că nu este bine să le trimitem pe toate aici, pentru că nu avem unde să le ținem. Este o chestiune dinamică”, a mai adăugat directorul general al Alstom România.

Metrou. Sursa foto: Pixabay

Siguranțele noului metrou produs în Brazilia au sărit a doua oară

Sursa citată a raportat joi că siguranțele noului metrou fabricat în Brazilia au sărit pentru a doua oară în momentul conectării la rețeaua electrică.

În prima încercare de conectare a garniturii la rețeaua de curent, trenul „Giurgiu” a întâmpinat o defecțiune la o siguranță, incidentul având loc acum aproximativ trei săptămâni.