Directorul PISA, recomandări pentru părinți, elevi și profesori. Distragerile digitale trebuie limitate

Directorul PISA, recomandări pentru părinți, elevi și profesori. Distragerile digitale trebuie limitate Sursa foto: Pixabay

Ca principală sursă a analfabetismului în rândul copiilor noștri, telefoanele mobile sunt identificate în special. În lumina rezultatelor evaluărilor din cadrul testelor PISA, directorul Programului de Evaluare Internațională a Elevilor aduce în prim-plan o serie de recomandări, orientate atât către elevi, cât și către părinți și profesori.

Potrivit directorului PISA, familia și profesorii, au un rol covârșitor în educația copiilor. „Construirea unei relații puternice de colaborare cu familiile și implicarea părinților în învățarea elevilor este, de asemenea, foarte importantă.

Profesorii nu sunt doar educatori excepționali, ci și buni antrenori, buni mentori, buni coordonatori, care proiectează în mod creativ medii de învățare inovatoare”, spune Andreas Schleicher.

Directorul PISA, sfaturi pentru părinți, elevi și profesori

Referindu-se și la utilizarea excesivă a smartphone-urilor, directorul PISA a evidențiat necesitatea descurajării acestei practici. Subliniind importanța limitării distragerilor digitale, acesta a atins o temă extrem de sensibilă.

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit notei de țară din cadrul testelor PISA 2022, 35% dintre elevii români sunt distrași de utilizarea dispozitivelor digitale. În timp ce 31% sunt distrași colegii lor care folosesc astfel de dispozitive.

În esență, utilizarea telefoanelor mobile sau tabletelor de către elevi chiar și în timpul orelor, precum și jocurile online, dar mai ales atracția față de universul captivant al rețelelor sociale, i-au izolat pe copii de realitate.

Opinia unanimă a experților, atât străini, cât și români, susține că aceste gadgeturi au contribuit la o regresie atât intelectuală, cât și emoțională a elevilor.

„Ați văzut din datele pe care le-am analizat cât de important este pentru elevi să aibă profesori care să știe cine sunt, cine vor să devină și, după cum am spus deja, cărora le pasă de parcursul lor.

Construirea fundamentelor sociale pentru învățare este esențială. Limitarea distragerilor digitale este esențială. Construirea unei relații puternice de colaborare cu familiile și implicarea părinților în învățarea elevilor este, de asemenea, foarte importantă”, a spus directorul Andreas Schleicher.

Școlile ar trebui să rămână deschise mai mult timp

Referindu-se la perioada pandemiei și la efectele acesteia asupra elevilor, directorul PISA, Andreas Schleicher, a declarat că o concluzie evidentă pentru noi toți este că școlile ar trebui să rămână deschise mai mult timp și pentru mai mulți elevi.

Conform opiniei sale, la fel de important este și ca elevii să dobândească ei înșiși un simț mai mare de responsabilitate față de învățare. Indiferent de circumstanțele pandemice.

Aceasta reprezintă una dintre avantajele fundamentale necesare pentru perfecționarea și recalificarea pe tot parcursul vieții în zilele noastre.

Directorul PISA

Andreas Schleicher, directorul PISA. Sursa foto: Facebook

Directorul PISA, despre un sistem eficient în școli

„De asemenea, poate fi productivă o împărțire a elevilor în grupuri bazate pe abilități la diverse materii și pe clase, dar acest lucru devine adesea contraproductiv și un factor de divizare socială atunci când elevii sunt grupați permanent pe școli sau când elevii cu probleme ajung să repete un an în loc să primească sprijinul de care au nevoie pentru a merge înainte”, mai spune acesta.

Schleicher a subliniat că sistemele de succes sunt cele care reușesc să-și alinieze membrii și resursele disponibile la nevoile din jurul lor.

Aceste sisteme sunt cele care dezvoltă „școli-hub” de interacțiune socială, în care profesorii nu sunt doar educatori excepționali, ci și buni antrenori, mentori și coordonatori capabili să creeze mediile de învățare inovatoare, potrivit tovima.gr.