Directorul ASSMB, Răzvan Niţu, a precizat că în condiţiile fundamentării bugetului pentru anul 2017, este necesară o atenţie sporită în ceea ce priveşte execuţia bugetului, urmărind că banii alocaţi să fie cheltuiţi în integralitate.
Primarul General, Gabriela Firea a declarat că va demara demara un amplu proces de modernizare şi echipare a spitalelor din Bucureşti. Cetăţenii au dreptul la spitale care să ofere servicii de calitate, după modelul european! Primarul General, Gabriela Firea, s-a întâlnit ieri, la sediul Municipalităţii, cu managerii şi cu directorii medicali ai celor 19 spitale aflate în administrarea Primăriei Municipiului Bucureşti. Alături de Primarul Capitalei, la întâlnire au fost prezenţi directorul interimar al Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti, Răzvan Niţu şi directorul medical interimar al ASSMB, Turkes Ablachim.
Şedinţa a avut că scop stabilirea unui plan de măsuri pentru că în perioada imediat următoare să fie demarat un amplu proces de reorganizare şi modernizare a sistemului de sănătate din Bucureşti. În acest sens, Primarul Capitalei a făcut apel la managerii de spitale să ia toate măsurile necesare pentru igienizarea, renovarea şi eventuală extindere a spitalelor, pentru că, ulterior, acestea să fie dotate şi echipate corespunzător.
"Toate cele 19 unităţi medicale vor intră într-un amplu proces de renovare şi igienizare"
Primarul General, Gabriela Firea: „Îmi doresc că această întrevedere să ne ajute să ne organizăm cât mai eficient pentru anul 2017, în aşa fel încât să oferim bucureştenilor, într-un timp cât mai scurt, servicii de cea mai bună calitate şi spitale comparabile cu cele europene. De altfel, vom demara un proiect pilot care vizează renovarea, modernizarea şi dotarea tuturor spitalelor aflate în administrare. Ne dorim că acest proiect să reprezinte un model de succes în întreagă ţară.Va mărturisesc că am făcut o serie de vizite neanunţate în toate cele 19 spitale şi ştiu că sunt şi lucruri foarte bune care s-au realizat, se vede că munciţi enorm, dar sunt şi lucruri care pot merge mai bine. Cunosc devotamentul dvs, ştiu că de multe ori spitalele reprezintă cea de a două casă pentru dvs. şi, tocmai de aceea, ştiu că putem şi noi să avem spitale la standarde europene. Iar pentru această este nevoie de creşterea condiţiilor de lucru şi a calităţii actului medical. Astfel, în ceea ce priveşte aspectul spitalelor, toate cele 19 unităţi medicale vor intră într-un amplu proces de renovare şi igienizare. Nu putem trece la dotări, până nu facem curăţenie. În acest sens, trebuie să tratăm cu mare responsabilitate raportul infecţiilor intraspitaliceşti. De asemenea, intră în responsabilitatea dvs. să evaluaţi fluxul medical, secţiile în care sunt prea mulţi pacienţi şi să dispuneţi extinderea acestor secţii pentru că pacienţii să nu aştepte prea mult”.
Se caută soluţii pentru rezolvarea problemelor legate de lipsa de personal
În ceea ce priveşte dotările care urmează să fie făcute în cele 19 spitale, Gabriela Firea a cerut definitivarea inventarului cu toate aparatele necesare, astfel încât Administraţia Spitalelor să poată demara procedura de achiziţie. De asemenea, Primarul General a menţionat că, împreună cu Ministerul Sănătăţii, va încerca să găsească soluţii pentru rezolvarea problemelor legate de lipsa de personal.
La rândul sau, directorul ASSMB, Răzvan Niţu, a precizat că în condiţiile fundamentării bugetului pentru anul 2017, este necesară o atenţie sporită în ceea ce priveşte execuţia bugetului, urmărind că banii alocaţi să fie cheltuiţi în integralitate. De asemenea, pentru spitalele cu lucrări în derulare, s-a cerut o verificare atentă a constructorilor, „în aşa fel încât cheltuirea banilor publici să fie justificată”.
La rândul sau, doamna Turkes Ablachim, directorul medical interimar al ASSMB le-a reamintit managerilor celor 19 spitale că, până la sfârşitul lunii februarie, au obligaţia „ de a întocmi Planul Alb pentru managementul incidentelor cu victime multiple şi de a-l depune la Direcţia de Sănătate Publică conform Dispoziţiei emise de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului de Interne, la dată de 30 decembrie 2016”.