Dilemă de 8.000 de euro: maşină nouă sau SH

Dilemă de 8.000 de euro: maşină nouă sau SH

La acelaşi preţ, românii au de ales între un automobil nou, dar cu o motorizare slabă, şi o maşină de ocazie puternică şi full options.

Scăderea preţurilor la maşinile de ocazie îi pune pe gânduri pe cei care doresc să-şi cumpere un automobil: „Oare să-mi iau nou sau la mâna a doua?”.

Am luat la pas târgul de maşini pentru a vedea care sunt ofertele. Bugetul propus s-a ridicat la maximum 8.000 de euro. Pentru comparaţie, am ales ca model un Fiat Punto Grande, care în varianta de bază sare un pic peste 8.000 de euro. Am făcut această alegere pentru că e o maşină potrivită pentru o familie cu venituri medii, atât ca preţ, cât şi ca dotări. Varianta noastră are, printre altele, motor de 1.2, 65 CP, aer condiţionat, radio CD, ABS şi airbag şofer.

Fiatul este destul de spaţios. Interiorul arată bine, e prietenos, iar scaunele din faţă şi bancheta din spate sunt confortabile. Cu toate acestea, interiorul îţi lasă impresia că multe dintre componente ar mai fi avut nevoie de mici finisaje, iar motorizarea de sub capotă, destul de slabă, te face să te mai gândeşti.

„Maşinile nemţeşti. Pe astea le caută toată lumea”

Cu acelaşi buget am mers spre târgul de maşini. „Sunt foarte multe cazuri în care preţurile maşinilor la mâna a doua sunt mai ieftine decât în Germania”, este de părere Cristian Popescu, şeful Complexului Autovit.

Apropiat de motorizarea Fiatului am găsit un Opel Astra - 1.3, fabricaţie 2008, aer condiţionat, parktronic, volan de piele, pilot automat, computer de bord, ABS şi ESP. Cu un rulaj de 91.000 km, vânzătorul cere un preţ de 7.900 de euro.

În interior e mai spaţioasă decât Fiatul, iar finisajele parcă au un plus de calitate. „Maşinile nemţeşti. Ăstea-s bune şi le caută toată lumea”, este concluzia vânzătorului care are vreo trei modele la vânzare.

Tot la un Opel Astra, însă mai puternic - motor de 1.9, se uitau doi curioşi. E din 2007, are 82.000 de kilometri rulaţi, 150 CP şi costă 7.500 de euro. „Bate orice ofertă, e full options”, spune unul dintre posibilii clienţi.

Tapiţeria e din piele, are scaune încălzite, senzori de lumină, senzori de ploaie, pilot automat, 10 airbaguri şi multe alte lucruri care să te facă să te simţi ca un prinţişor la volan.

„Nici nu se compară cu un Fiat. Motorizarea e clar peste, iar funcţiile maşinii sunt de necomparat. Singura diferenţă e de la 0 la 82.000 de kilometri”, e de părere unul dintre clienţii târgului.

Skoda Octavia, fabricată în 2006, cu motor de 1.9, Diesel, climatronic, proiectoare de ceaţă, cu 100.000 km la bord, se vinde cu 8.590 de euro. Mult spaţiu, tapiţerie din piele, iar de la prima cheie îţi inspiră forţă şi echilibru.

„Motorul e puternic. Arată bine, e îngrijită. Şi putem să-i facem un control aici la târg, şi-ţi zice pe loc dacă are vreo problemă”, spune vânzătorul.

La câteva maşini distanţă, un Volkswagen Bora, din 2006, cu 130 CP, Diesel, cu 128.000 de kilometri rulaţi, se vinde cu 7.150 de euro. Nu-i lipseşte aerul condiţionat sau computerul de bord. Motorul de 1.9 de sub capotă zbârnâie nervos la acceleraţie.

Comparativ cu un Punto Grande, la SH avantajul îl reprezintă faptul că primeşte „mai multă maşină” la acelaşi preţ. Adică motor mai puternic, dotări în plus, spaţiu mai mare. Dezavantajul îl reprezintă lipsa garanţiei: nu ştii ce surpriză te aşteaptă după colţ. SKODA. La 100.000 km costă 8.590 de euro

FIAT. Prima variantă ajunge la 8.950 de euro

Foto: CODRIN PRISECARU

Ne puteți urmări și pe Google News