25 iunie

 

Dictatura sanitară strânge de gât media. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

 

Pe 25 iunie s-au născut Antonio Gaudi, George Orwell, George Michael, Hermann Oberth, Doru Stănculescu, Dorinel Munteanu, Paul Gherasim, Şerban Papacostea, Iulia Buciuceanu.

 

Câteva zile de muncă în “Kalendar”. Dar, serbările verii nu s-au terminat. Abia încep. Spiritele aerului se retrag, făcând loc aprigelor făpturi de foc.

 

A 13-a reuniune plenară a ERGA – asociația autorităților europene de reglementare în media – a permis Consiliului Superior al Audiovizualului-CSA, din Belgia, să prezinte primele rezultate ale anchetei europene referitoare la impactul măsurilor guvernelor asupra media. În cadrul plenarei s-a adoptat și o poziție comună referitoare la   Digital Services Act (DSA), pe care Comisia Europeană o va prezenta până la sfârșitul anului, alături de noi reguli pentru platformele online.

 

17 autorități de reglementare europene au participat la o anchetă comună și au analizat propriul peisaj audiovizual în ce privește impactul economic al crizei asupra sectorului media, dar și soluțiile aplicate de guverne pentru a răspunde la criză. CSA din Belgia, însărcinat cu coordonarea anchetei, a publicat primele rezultate.

Cu excepția serviciilor video la cerere, a vloggerilor și a serviciilor OTT cărora le-au crescut beneficiile pe perioada pandemiei, ansamblul sectorului audiovizual a fost supus unui impact dur din cauza crizei sanitare. Pierderile economice ating minimum 25% și cresc până la 89% în sectorul radiourilor și televiziunilor comerciale și al canalelor Tv sportive . Peste cinci mii de posturi locale de radio și tv și-au suspendat sau limitat emisia.

 

La scară europeană, primele rezultate arată un impact puternic în media locale și regionale, în special în Germania, Franța, Italia, Portugalia, Slovenia, Letonia și Belgia. Autoritatea slovenă apreciază că între 30% și 50% dintre posturi ar putea să dispară de pe piață. În special informațiile locale au avut de suferit. Dar și industria cinematografică a avut de suferit din cauza crizei. În general, media europene se confruntă cu probleme de lichidități pe termen scurt și mediu. Presiunile fiscale, taxele și procedurile bancare măresc dificultățile posturilor de radio și de televiziune.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE