Mecanicii de avioane din Statele Unite acuză companiile aeriene că ignoră unele probleme tehnice. Ei au tras de multe ori semnale de alarmă cu privire la presiunile pe care le fac cei din conducerile companiilor aeriene pentru a se trece cu vederea peste unele nereguli şi care pot pune în pericol viaţa pasagerilor.
Avertismentul lor e cât se poate de clar: dacă nu se renunţă la aceste obiceiuri, s-ar putea produce catastrofe.
26 de mecanici de la principalele linii aeriene au avut, încă, curajul să vorbească despre aceste nereguli. Cu toţii au acuzat presiunea pe care o simt din partea conducerii, pentru ca defecţiunile să fie rezolvate cât mai repede, potrivit digi24.ro
John Goglia, fost angajat la Agenţia pentru Securitatea în Transporturi a declarat că: „Sunt întotdeauna oameni care ne întreabă în permanenţă de ce durează reparaţiile aşa mult şi dacă nu putem să sărim anumite etape. Am văzut oameni daţi afară sau suspendaţi din funcţie o lună sau mai mult fiindcă au raportat probleme în afara domeniului lor.”
Mecanicii pun această atitudine pe seama raţiunilor economice: cu cât un avion e reparat mai repede, cu atât poate prelua pasageri mai repede şi, implicit, aduce profit.
„Ei (cei din conducere, n.red.) încearcă să pună presiune pe mecanic, pentru a nu raporta o problemă. E ca şi cum ai urca o scară, iar treapta de sus ar reprezenta un accident sau un incident serios. De fiecare dată când nu faci ceea ce trebuie, mai faci un pas pe scara defectă”, a mai spus mecanicul
Oficialii companiilor aeriene, direct vizate de acuzaţii, susţin că lucrurile demascate de mecanici nu sunt adevărate.
David Seymour, vicepreşedintele American Airlines:” Nu sunt îngrijorat, fiindcă avem programe prin care mecanicii pot raporta problemele. Siguranţa face parte din cultura noastră, iar ei ştiu că dacă nu fac reperaţiile în siguranţă, nu le fac deloc”
Sunt asigurări care nu-i liniştesc deloc pe mecanici