Dezvăluiri: cele 3.500 de anunțuri plasate de fabrica rusă de troli pe Facebook! Galerie FOTO

Democrații din Comitetul de Informații al Camerei Reprezentanților au publicat numărul masiv de anunțuri plasate pe Facebook în preajma alegerilor din 2016

Postările erau concepute pentru a diviza societatea americană!

Așa-numita publicitate furnizată "fabrica de troli" rusească a fost privită de milioane și a fost concepută să atingă anumite areale geografice specifice și grupuri țintă demografice.

Tentativele de manipulare politică de interese cu legături la Moscova pe reţele de socializare în timpul campaniei alegerilor prezidenţiale din 2016 în Statele Unite au fost cu mult mai vaste decât s-a estimat iniţial, susţin mai multe surse, relatează Daily Mail.

Publicarea anunțurilor de la începutul anului 2015 până la jumătatea anului 2017 nu include 80.000 de postări pe care trolii le-au postat înaite și după acest interval. Unele dintre anunțuri sunt parțial redactate, făcând parte din efortul Facebook și al comitetului de a proteja persoanele care nu știau ce nume sau chipuri au fost folosite.

Analiza Associated Press a mii de anunțuri și datele lor arată cât de precis - și uneori aleator - "fabrica de troli" a țintit.

Anumite anunțuri concepute pentru a face apel la criticii imigrației au fost direcționate către utilizatorii care îndrăgeau prezentatorii Fox News, fondatorul WikiLeaks, Julian Assange, "Gloria de Altădată" și Constituția Statelor Unite, printre altele.

Vizați mai erau, foarte specific, utilizatorii Facebook, în limita a 12 mile în jurul orașului Buffalo, New York. Ei au fost îndrumați la un eveniment de susținere a justiției pentru o femeie afro-americană care a murit într-o închisoare districtuală.

Mai multe comisii parlamentare au audiat reprezentanţi ai Facebook, Twitter şi Google.

Mai multe publicaţii, între care şi The Wall Street Journal (WSJ), au scris că Facebook a dezvăluit că până la 126 de milioane de utilizatori americani ai reţelei de socializare au putut să vadă în 2016 conţinuturi postate online de interese ruse cu scopul de a influenţa alegerile americane.

 

Facebook, Twitter şi Google se află în vizorul Congresului american, care anchetează cu privire la o posibilă ingerinţă rusă în campania care a condus la victoria lui Donald Trump şi care consideră că reţele de socializare au servit ca platforme ale propagandei din Rusia.

 

Facebook a anunţat la începutul lui octombrie 2017 că aproxmativ ”zece milioane de persoane din Statele Unite” au vizionat conţinuturi sponsorizate ("ads") finanţate de aproape 500 de conturi active din Rusia şi care ar fi putut să sevească la manipularea opiniei publice, în principal care încercau să creeze clivaje ideologice în cadrul societăţii americane.

 

Potrivit Facebook, aceste conţinuturi erau finanţate de către o entitate rusă intitulată "Internet Research Agency" şi menită să difuzeze mesaje pe reţele de socializare prin intermediul unor contur de utilizatori false.

Potrivit serviciilor americane de informaţii, Moscova a plătit în timpul campaniei din 2016 grupuri de ”troli” (internauţi răuvoitori sau provocatori) ca Internet Research Agency pentru a difuza mesaje nefaste pentru candidata democrată Hillary Clinton şi favorabile rivalului ei victorios, republicanul Donald Trump.

În afară de "ads", Facebook a dezvăluit că acest organism cu sediul la Sankt Petersburg a difuzat, de asemenea, conţinuturi neplătite - ”posts” (postări) - care au ajuns la un număr mult mai important de utilizatori, potrivit mărturiei scrise pregătite de Facebook în vederea audierii în Congres şi citate de WSJ şi The Washington Post (WP).

 

Potrivit acestui document, în 2016 şi 2017 Internet Research Agency a publicat de 80.000 de ori pe reţea, iar 29 de milioane de utilizatori au primit aceste publicări pe istoricul lor de actualitate, ceea ce a adus cifra la 126 de milioane, ţinând cont de partajări, comentarii şi menţiuni ”like” pe care le-au primit aceste postări.