Executivul a amânat discuţiile despre noua taxa de mediu pentru o săptămână sau două, timp în care membrii guvernului se vor consulta cu liderii partidelor parlamentare.
"S-a decis ca dezbaterea despte taxa auto să fie amânată pentru 1-2 săptămâni pentru a avea consultări cu grupurile parlamentare şi cu liderii partidelor parlamentare. Este foarte important ca, pe lângă explicarea temeiurilor acestei taxe, să explicăm şi posibilele consecinţele ale respingerii acestei taxe. România are fi subiect al unui proces şi ar lăsa neelucidată o temă de actualitate pentru întreaga Europă, impactul poluării provenite de la autovehiculele îl are asupra mediului. Actuala formulă a taxei armonizează obiectivele privind poluarea pe care le avea taxa în formula aprobată de Parlament în decembrie 2006 cu cerinţele Uniunii Europene privind libera competiţie. Este aşadar o formulă care adaptează o lege aprobată de Parlament la cerinţele UE. Procedura se va încheia abia după votul din Parlament", a declarat ministrul Economiei, Varujan Vosganian.
Ministerul Economiei şi Finanţelor a pus săptămâna trecută în dezbatere publică proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind noua taxă de mediu pentru autovehicule (taxa de primă înmatriculare).
Astfel, potrivit noii grile de calcul a taxei auto, cine doreşte să îşi aducă din afară o maşină veche de doi-trei ani, cu o capacitate cilindrică de 1.600 de centimetri cubi şi catalizator Euro 4 va plăti o taxă de 632 de euro. Pentru Euro 3, patru ani vechime şi 1.600 de centimetri cubi taxa ajunge însă la 1.608 euro.
Ministrul Mediului, Attila Korodi, a declarat recent că noua grilă privind taxa auto prevede taxe mai mici pentru maşinile vechi - care sunt mai poluante - deoarece acestea au o durată de viaţă mai scurtă, prin urmare vor polua mai puţin, însă nu a oferit date despre costul casării lor, după scoaterea din uz.
(17:45)