Dezbatere publică... fără public. Cam aşa s-ar traduce în câteva cuvinte şedinţa de ieri de la Primăria Municipiului București (PMB), unde au fost puse pe tapet, în cadrul unei dezbateri, mai multe proiecte iniţiate de edili. Printre problemele - 7 la număr - ridicate s-au numărat proiecte de hotărâre referitoare la aprobarea regulamentelor unor servicii publice de administrare a domeniului public și privat pentru asigurarea managementului traficului, a parcajelor și a fondului imobiliar
Cu mai puţin de 50 de oameni în sală, mare parte din ei consilieri sau reprezenatnţi ai unor instituţii implicate în proiectele cu pricina, dezbaterea a debutat furtunos cu o urecheală la adresa prezidiului din partea reprezentantului OPTAR (Oragnizaţia pentru Proovarea Transportului Alternativ) Marian Ivan: „Să supui atenţiei într-o dezbatere publică 7 chestiuni importante e bătaie de joc la adresa bucureşteanului. Nu vom avea timp să le dezbatem ci doar, cel mult, să le trecem în revistă”, a tunat de la tribună oficialul care a avut intervenţii pentru fiecare problemă de pe ordinea de zi în parte.
Cam aşa au şi stat lucrurile, la capătul a două ore de „dezbătut”, aleşii alegânduse doar cu o simplă trecere în revistă, punctată ici colo cu câteva precizări ale problemelor aflate pe ordinea de zi.
„Fluidizare să fie, dar s-o ştim şi noi!”
Primul dintre proiecte, cel referitor la managementul traficului, a ridicat una dintre problemele care dau mari bătăi de cap bucureşteanului de oriunde: traficul infernal din Capitală. Intenţia edililor PMB este aceea de a fluidiza transportul public în detrimentul celui individual, pe de o parte, şi de a trece responsabilitatea realizării acestui fapt din ograda PMB în cea a unui serviciu de management subordonat, aţi ghicit, tot Primăriei.
Întrebarea rostită, cu obstinaţie, de cei care s-au perindat pe la microfon i-a cam lăsat fără replică atât pe Adrian Cristea, directorul Autorităţii Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice, cât şi pe administratorul public Sorin Chiriţă: „Care sunt concret soluţiile de fluidizare oferite de acest serviciu de management că nu sunt nicăieri precizate şi, mai important, cine finanţează acest serviciu? Altfel spus, de ce e nevoie de el?”, s-a întrebat, oarecum retoric, Marian Ivan.
„Primăria Generală nu investeşte în parcări, dar încasează la greu!”
Dan Georgescu, președintele sindicatului administrației străzilor, a răbufnit şi el atunci când a fost adus în discuţie subiectul parcărilor din Bucureşti: „Culmea e că Primăria nu investeşte un leu în amenajarea şi întreţinerea parcărilor, dar încasează la greu! În plus, nu se ţine cont de faptul că, la nivel de Bucureşti, avem peste 2 milioane de maşini şi doar 300.000 de parcări.”, a afirmat Georgscu, care a punctat că înfiinţarea unui serviciu de management al parcărilor „nu este oportun şi nici în folosul cetăţeanului”.