Dezastrul din Gările României. CFR le-a lăsat în paragină: Arată similar gării din Mariupol

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat că multe gări vor trece în administrarea autorităților locale care urmează să le reabiliteze. Multe dintre ele arată ca după război, mai ales că CFR nu a avut bani să le renoveze.

Multe dintre gările din România arată ca după război. Nu s-au făcut investiții majore în ultimii ani deoarece CFR nu are bani. Promisiuni au fost de-a lungul timpului, s-au promis chiar și fonduri europene, dar în realitate gările s-au degradat și mai mult. În localități mici, unde traficul feroviar nu este intens, multe clădiri aproape că stau să se prăbușească. Nu mai au geamuri și au devenit adăpost pentru oamenii străzii.

Nici în unele mari orașe, nu arată prea bine. S-au făcut mai mult peteceli decât reabilitări totale. Ani la rând autoritățile locale au cerut ca aceste gări să le fie date în administrare pentru a le renova, dar de fiecare dată CFR a refuzat. Dorința a fost una de centralizare cu orice preț.

Imagine dezolantă

Imaginea dezolantă a gărilor din România este recunoscută și de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a declarat, marţi, 19 aprilie, la Constanţa, că peste 90% din gările şi haltele din România arată similar gării din Mariupol.

Situația pare acum să se schimbă după ani de așteptare. Sorin Grindeanu a spus că este normal ca aceste gări să fie preluate de către autorităţile locale. „Nu doar gările (să treacă la autorităţile locale - n.r.), inclusiv anumite terenuri care sunt nefolosite în acest moment de către CFR. Hai să spun în mare CFR, indiferent de companie, că e Marfă, Infrastructură, Călători mai puţin, pe zona asta, pe care nu le-au folosit şi care zac în acest moment (...). Nu văd de ce nu pot să treacă la autorităţile locale. 90 şi ceva la sută din gările din România, chiar şi haltele din România, arată cred că, aşa, aproape de gara din Mariupol“, a declarat Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă.

Se dă lege

CFR  nu are bani să investească în gări, deși a ținut cu dinții de ele în ultimii ani. „Este clar că CFR-ul nu are în acest moment forţa necesară să investească şi pe această zonă. În schimb sunt foarte multe cereri din partea autorităţilor locale de a prelua aceste imobile. Se lucrează în acest moment la cadrul legal să se poată da rapid către autorităţile locale. E un proces absolut normal de descentralizare", a mai spus ministrul Transporturilor.