Desființarea controlului la vamă. Adio umilințe și amenzi aiurea! Milioane de români ar fi fericiți

Sursa foto: Poliția de Frontieră

Desființarea controlului la vamă între România şi Bulgaria ar putea fi soluția pentru o serie de probleme și umilințe la care sunt supuși șoferii. ANAT şi FORT cer acest lucru din cauza cozilor uriașe. S-ar elimina astfel și multe surse de corupţie şi întârzierile uriaşe la plata taxei de pod, prin introducerea unor sisteme pre-pay.

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Federaţia Românilor Operatori de Transport (FORT) susţin desfiinţarea controlului la frontiera între România şi Bulgaria.

Desființarea controlului la vamă. Argumentele FORT și ANAT

În mai puţin de două luni din acest an (1 iunie - 25 iulie), din circa 800.000 turişti străini înregistraţi în structurile de cazare din Bulgaria, 260.000 au fost români. Majoritatea au plecat în vacanță cu mașina și au trecut prin punctul de frontieră Giurgiu - Ruse.

„Dacă mai vorbim de alte sute de mii de români care tranzitează anual Bulgaria către celelalte destinaţii din top 3 - Grecia şi Turcia, dacă ne amintim şi de sutele de autotrenuri de marfă, camioane, tiruri care formează permanent cozi kilometrice pe ambele sensuri (şi acestea sunt conduse de oameni, care sunt umiliţi uneori zeci de ore după care, evident, şi ei au plăţi de făcut), avem toate motivele să spunem că 'podul Prieteniei' şi zona din jurul lui este ruşinea Europei unite, locul unde nimeni nu-şi doreşte să fie, dar pe care, cel puţin de două ori într-un an, nu ai cum să-l eviţi”, susţin reprezentanţii ANAT şi FORT.

Ei au mai spus că numărul turiştilor bulgari şi greci care vizitează România creşte constant. ANAT consideră că aceștia nu trebuie să mai stea la cozi uriașe pentru a inta în țară. ANAT consideră că Europa nu ne vrea şi ca parte a zonei de Mobilitate fără restricţii. Acesta este și motivul pentru care n-am intrat în Schengen, după părerea FORT.

Sursa: EVZ

„Numărul turiştilor, în ambele direcţii, ar putea fi cu mult mai mare. Cum îl putem face să crească? Nicidecum umilindu-i. În acest sens, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Federaţia Românilor Operatori de Transport (FORT) susţin desfiinţarea controlului la frontiera între cele două ţări vecine”, se menţionează în comunicat.

Marea problemă de la frontiera dintre România și Bulgaria

ANAT a reamintit de orele petrecute în coadă, care înseamnă consum suplimentar de carburant şi uzură. El consideră că există și creşteri considerabile de costuri (carburanţi, salarii şi diurne şoferi) pentru transportatorii rutieri. Controlul la frontiera dintre România şi Bulgaria i-ar putea îndepărta pe turiși și i-ar putea face să renunțe la cele două țări.

„Sunt însă şi unii care profită din plin de acest lucru şi, evident, au toate motivele să nu se întâmple nicio schimbare majoră:

  • funcţionarii implicaţi (şi, în special, poliţia de frontieră care, de cele mai multe ori, în mod deliberat evită să ia măsuri de fluidizare a traficului, de eficientizare a controalelor; de câte ori sunt întrebaţi de ce nu iau măsuri, răspund 'ce, v-am pus eu să plecaţi toţi?');
  • încasatorii taxei de pod (cu precădere cei de pe partea bulgară) care deliberat au grijă să fie permanent coadă, mizând pe faptul că, în momentul în care ai ajuns în faţă, ai dat banii şi ţi-a ridicat bariera, nu mai aştepţi şi după chitanţă;
  • cei care au făcut o afacere 'profitabilă' în frontieră eliberând vignete de drum contra unor sume sensibil mai mari decât cele legale şi, cu toate acestea, de multe ori 'greşesc' intenţionat un element sau altul la emiterea vignetei pentru a servi apoi drept 'carne de tun' controlorilor de pe traseu sau de la ieşirea din ţară;
  • poliţia rutieră din ambele ţări, ISCTR-ul românesc şi echivalentul bulgăresc, care vânează constant şoferii profesionişti ştiind că, după ce s-au târât ore în şir la coadă, cu siguranţă vor fi depăşit timpii legali de conducere şi sunt victime sigure”,

afirmă reprezentanţii celor două organizaţii.