Podul suspendat de la Brăila. Acuzațiile care o să-i revolte pe șoferi

Podul suspendat de la Brăila. Acuzațiile care o să-i revolte pe șoferi pod dunare / Sursa foto: Gov.ro

La numai o lună de la inaugurarea Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, au fost observate denivelări pe carosabil. În această situație, Cristian Pistol, directorul CNAIR, a a venit cu scuze.

Pe data de 7 iulie, Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune în Europa, a fost inaugurat cu mare fast.

Evenimentul a avut loc în prezența unor importante personalități, cum ar fi președintele Klaus Iohannis, președintele Senatului Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Acest pod reprezintă și ultima traversare a Dunării înainte de vărsarea sa în Marea Neagră.

Denivelările, cauzate de nerespectarea restricțiilor de tonaj

Vineri, Cristian Pistol, directorul CNAIR, a explicat că denivelările observate în stratul de asfalt al podului suspendat peste Dunăre sunt rezultatul nerespectării restricțiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele cu temperaturi ridicate.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj, nu s-a respectat tonajul de către autovehiculele care au circulat pe acest pod, pe de o parte.

Pe de altă parte, ştiţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri.

Cum ştiţi, podul acesta a fost dat în circulaţie, el din punct de vedere structural este în regulă, iar aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme”, a declarat Pistol.

Podul are o lungime totală de 1.974,3 metri, în timp ce înălțimea turnurilor atinge aproximativ 193 metri de la partea de sus a fundației. Acesta prezintă, de asemenea, trei deschideri distincte.

Denivelări majore pe „Golden Gate-ul” românesc

A trecut doar o lună de la inaugurarea Podului suspendat peste Dunăre. Sursa: captură foto/ digi24

ISCTR, responsabil de verificarea autovehiculelor

Când a fost întrebat cine ar fi trebuit să supravegheze tonajul autovehiculelor ce tranzitează podul suspendat peste Dunăre, Cristian Pistol a subliniat că această responsabilitate îi revine Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).

Acesta a avut discuții cu inspectorul şef de la ISCTR, care a convocat echipele pe care le avea pentru a verifica tonajul. Denivelările de pe carosabil vor fi remediate cu traficul deschis.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a subliniat că se vor efectua investigații pentru a determina cauza apariției denivelărilor pe podul peste Dunăre și a menționat că aceasta este o lucrare acoperită de perioada de garanție.

„Aceste instituţii, fie că e vorba de ISCTR, trebuie să verifice. Ştiu că domnul Pistol a făcut o cerere către ISCTR de acest tip. Această lucrare este în garanţie, aşa cum bine ştiţi, şi această asociere trebuie să remedieze toate aceste probleme, mai ales că ne aflăm în perioada în care trebuie să demonteze macaralele, trebuie să termine drumul de pod, până la Jijila, care trebuie terminat, aşa cum bine ştiţi, până la sfârşitul acestui an”, a declarat Grindeanu.