O decizie care a indignat opinia publică din Germania a fost luată de un supermarket. Pe fondul crizei de ulei, s-a hotărât ca doar persoanele adulte să poată cumpăra acest produs.
Sunt mari probleme în Germania cu alimentele de bază. În jurul uleiului s-a creat o adevărată isterie în supermarketuri. În plină criză, conducerea unei sucursale Lidl din Schleswig-Holstein a decis să introducă vânzarea doar către adulți.
Mari probleme cu uleiul în Germania
Problemele au apărut în contextul războiului din Ucraina, pentru că această țară este unul dintre cei mai mari producători de ulei la nivel mondial. Așa că supermarketurile caută strategii pentru a controla comportamentul de cumpărare al oamenilor. Aldi, de exemplu, a făcut apel la clienții săi cu note pe raftul pentru ulei de gătit să cumpere ulei doar dacă au nevoie, nu doar pentru că toată lumea o face, conform ziarulromanesc.de.
Pentru ca fiecare familie să cumpere cu adevărat doar două sticle de ulei, Lidl a introdus o limită de vârstă: uleiul de floarea soarelui era vândut doar adulților, conform sursei citate.
Bineînțeles, această decizie a fost aspru criticată pe rețelele de socializare. Așa că totul a fost anulat. „Solicităm clienților noștri înțelegerea lor și dorim să ne cerem scuze pentru orice inconvenient”, au spus cei din conducere.
Nemții, revoltați de prețul la care au ajuns banalii castraveți
O altă problemă, în această perioadă, este reprezentată de creșterea uriașă a prețurilor. Nici Germania nu este ocolită de inflația zdrobitoare care s-a întins la nivel mondial. De exemplu, prețul castraveților a devenit extrem de ridicat. „Sunt castraveții noul aur acum?”, a întrebat un client la postarea de pe Facebook-ul oficial al Lidl, conform sursei citate.
„Uau, asta e ceea ce se numește o situație extremă. Castraveți la 3,49 euro. Cum poți să te hrănești pe tine și pe copiii tăi sănătoși la asemenea prețuri?”, a întrebat un alt internaut pe rețeaua de socializare. Altul a comentat chestiunea cu emoji-uri furioase: „Sunt nebuni”.
„Nu este totul. În broşură există și un asterisc lângă prețul castraveților. Semnificația sa este explicată în paginile următoare. „Din cauza stocurilor limitate, acest articol se poate epuiza în prima zi a ofertei.” Acest lucru ar putea însemna că, precum multe alte alimente, castraveții au devenit, de asemenea, o marfă rară.