Curs valutar, 16 octombrie. Cât costă un euro. Informații de ultimă oră de la BNR

Curs valutar, 16 octombrie. Cât costă un euro. Informații de ultimă oră de la BNR

Banca Națională a româniei a anunțat evoluția principalelor valute.

Potrivit datelor publicate vineri de BNR, la finalul acestei săptămâni euro a rămas constant, la valoarea atinsă joi de 4.8737 lei.

Dolarul american a crescut astăzi cu 0.01%, ajungând la valoarea de 4.1622 lei. Este pentru a patra oară consecutiv când dolarl înregistrează din nou o creștere în această săptămână. Francul elvețian a scăzut, ajungând la valoarea de 4,5483 lei. La fel și lira sterlină a scăzut, ajungând la  la 5,3835 lei.

Românii preferă cardul

Pandemia i-a făcut pe români să0și schimbee comportamentul, șa că nu mai folosesc bani cash.

Numărul de tranzacţii cu cardul a crescut în ultimul an în România de la 353 de milioane, în trimestrul 2 din 2019, la 395 de milioane în aceeaşi perioadă a anului în curs, a afirmat, joi, Cosmin Vladimirescu, country manager Mastercard România.

„Pandemia a provocat o schimbare de comportament. Dar este singurul factor? Cu siguranţă, nu. Am ajuns aici prin multe eforturi şi cumva eforturile educaţionale şi investiţiile în tehnologie au făcut sens dintr-o perspectivă nouă. România a crescut constant şi chiar în ultimul an am văzut o creştere de peste 4%. BNR raporta în iunie 2019 un număr de 7,7 milioane de carduri în piaţă, carduri de debit şi credit, fără cele de masă.

În iunie 2020, numărul acestora a ajuns la 18,43 de milioane, ceea ce înseamnă o creştere de 4,16%, şi tot fără cardurile de masă. Astfel, a crescut şi utilizarea cardurilor. Dacă în trimestrul II 2019, BNR raporta cam 353 de milioane de tranzacţii de plată, în aceeaşi perioadă a acestui an numărul acestora a ajuns la 395 de milioane. Dacă adăugăm aici şi cardurile de masă, lucrurile arată chiar mult mai bine", a declarat Vladimirescu.

Reprezentantul Mastercard a amintit de creşterea substanţială a numărului de utilizatori de plăţi online, dar şi de apetenţa românilor pentru instrumente noi de plată, precum "portofelul mobil" (mobile wallet).

„Nu este singurul lucru îmbucurător. Ce ne-a bucurat pe noi foarte mult este faptul că numărul de utilizatori de plăţi online în portofoliul Mastercard a crescut cu o treime faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ponderea plăţilor online cu cardul Mastercard, în totalul plăţilor cu cardul, s-a dublat de la începutul anului. Vedem nişte creşteri fenomenale pe plăţile realizate prin soluţii de mobile wallet. În septembrie 2020, creşterea a fost de 145% faţă de februarie 2020. Cu siguranţă, pandemia a generat nenumărate schimbări în stilul de viaţă al românilor.

Sunt schimbări de comportament de consum, de preferinţă de plată, dar evoluţia aceasta spectaculoasă se datorează pe de o parte faptului că ne raportăm la o bază restrânsă de utilizatori, dar în primul rând au contat eforturile constante din partea noastră, a instituţiilor statului, a băncilor, a comercianţilor în privinţa educaţiei financiare şi a promovării plăţilor electronice. Peste asta s-a suprapus layer-ul tehnologic, am venit cu noi soluţii de plată, cum ar fi Apple Pay", a menţionat şeful Mastecard România.

Ne puteți urmări și pe Google News