Parisul vrea să alunge SUV-urile mari din metropolă prin creşterea tarifelor pentru parcare.
SUV nu are loc în Paris. Edilii din Paris vor să alunge automobilele de teren (SUV) de talie mare din centrul oraşului. Vor să o facă prin creşterea tarifelor de parcare. Ei intenţionează să organizeze o procedură de vot la începutul anului următor. Pentru ca cetăţenii capitalei Franţei să se pronunţe asupra acestei iniţiative, transmite Reuters.
Referendum împotriva SUV
După ce în luna septembrie a interzis scuterele închiriate, tot ca urmare a unui vot al cetăţenilor, Parisul va organiza un referendum local în data de 4 februarie 2024. Tema referendumului va fi „locul SUV -urilor în capitală".
În condiţiile în care SUV -urile pot fi greu de diferenţiat de alte modele, Primăria din Paris vrea să introducă tarife de parcare mai mari pentru automobilele cu motoare pe combustie şi o greutate de peste 1,6 tone. Dar şi pentru vehiculele electrice cu o greutate de peste două tone.
Pentru a stabili greutatea unui automobil, scanerele vor citi plăcuţa de înmatriculare care oferă informaţii referitoare la modelul şi greutatea automobilului.
„Trebuie să reducem numărul şi mărimea automobilelor din oraş şi, de aceea, vom supune la vot întrebarea cât spaţiu ar trebui alocat pentru acest tip de vehicul în Paris", a declarat viceprimarul.
Presiuni asupra automobiliştilor
În mandatul primarului Anne Hidalgo, de mai mulţi ani Parisul a pus presiuni asupra automobiliştilor prin creşterea costurilor cu parcarea şi interzicerea graduală a automobilelor diesel. În schimb, a fost extinsă reţeaua de piste de biciclete în capitala Franţei.
„Votul cu privire la SUV -uri este conceput pentru a le spune celor care continuă să îşi utilizeze automobilele private pentru că sunt bogaţi. Nu! În câţiva ani, în câteva luni, acest tip de comportament nu va mai fi binevenit în Paris", a spus Belliard.
Acesta a adăugat că edilii din Paris vor de asemenea ca producătorii de automobile să înceteze să mai asambleze vehicule de tip SUV. Pentru că sunt mult prea scumpe şi prea poluante. Şi nu sunt adecvate pentru centrele înghesuite ale oraşelor.
Automobiliştii francezi, în apărarea SUV -urilor
Preşedintele Asociaţiei automobiliştilor, Philippe Noziere, a spus că dacă automobilele au devenit mai grele şi mai mari decât înainte, motivele au legătură cu siguranţa şi confortul.
„"Producătorii au făcut eforturi uriaşe pentru aceste vehicule. Desigur, că asta se traduce printr-o greutate suplimentară", a spus Philippe Noziere.
În schimb, Henri Duret, unul dintre locuitorii Parisului, nu are o simpatie prea mare pentru SUV-uri.
„Sunt un simbol al unei alte ere...Pentru că sunt automobile mai grele. Ele consumă mai mult combustibil şi deci poluează mai mult. Deci cred că este normal să fie taxate mai mult", a spus Henri Duret.