Cu alte cuvinte, ne hrănim pentru:

– A ne asigura supraviețuirea;

– A ne asigura creșterea și dezvoltarea fizică;

– A ne întreține buna funcționare a creierului;

– A ne hrăni emoțiile;

– A păstra imunitatea naturală a corpului;

– A asigura continuarea speciei.

Așa se face că atunci când alegem o anumită mâncare sau când ne este poftă de ceva anume, în realitate există o explicație care trădează situația prin care trecem.

Ne mai trădăm stările emoționale și prin felul în care alegem să mâncăm, primim aparent niște informații inutile, care de fapt ne explică ce simțim sau de ce avem cu adevărat nevoie. Iată o parte din explicațiile care v-ar ajuta să înțelegeți mai multe.

Mâncatul încet

Trădează „nevoia de atenție” și dorința de a fi înconjurat de oameni. Mâncatul încet mai este asociat și cu dorința de a „prelungi” plăcerea indiferent de contextul în care aceasta apare.

Mâncatul repede

Pe lângă că mâncatul rapid arată clar că nu suntem prezenți cu adevărat la masă și că mâncăm mecanic mai artă și o dorință de dominare a celor din preajma noastră și chiar nevoia de control fie a timpului sau a celor din jur.

Înghițitul repede

Arată dorința de a face pe cineva să dispară din viața dvs. și trădează prezența resentimentelor sau a ranchiunei în raport cu un coleg, prieten, membru al familiei. Aceste resentimente nu se raportează doar la cei din jur, ci și la propria persoană atunci când nu obținem ce ne dorim sau când știm că puteam să facem mai bine decât am făcut.

Mâncatul puțin

Este strâns legat de necunoașterea propriilor nevoi și de existența a ceva „prea mult” pe un alt plan care, în realitate, ne face rău, poate o relație toxică cu partenerul sau o relație de asfixiere cu părinților etc.

Mâncatul mult

Mâncatul mult, până la refuz, arată pe de o parte că nu suntem în contact cu propriile limite și pe de altă parte că ne asumăm prea multe răspunderi din dorința de a-i ajuta pe cei din jur. Se întâmplă să mâncăm mult și atunci când dorim să umplem un „gol” din viața noastră.

Când mâncăm prea sărat

Ascunde, printre altele, dorința ca lucrurile să funcționeze așa cum doriți, greutatea în exprimare, deși simțiți că doriți să aveți ultimul cuvânt și, nu în ultimul rând, frica de trădare. Aceasta din urmă poate să fie și cauza pentru care alegem inconștient să mâncăm sărat.

Când mâncăm mult dulce

Consumarea dulciurilor ascunde exigența pe care o manifestați în relație cu propria persoană, teama de a fi egoist și chiar nevoia de ceva special în viața dvs.

Când mâncăm multă pâine

Atunci când avem pofta de pâine sau pur și simplu observăm că mâncăm prea multă pâine este un semn care arată că avem nevoie de prezența, atenția, complimentele, recunoașterea și opinia celor din jur.

Când mâncăm alimente condimentate

Când facem exces de condimente în anumite perioade, a nu se înțelege atunci când folosim condimente în limitele normale, de fapt dorim să compensăm prin alimentație lipsa de pasiune, fie în viața amoroasă fie în cea profesională. Mai poate trăda și faptul că ne lăsăm conduși de mental, de analitic, și că ne este frică să simțim ceva.

Când mâncăm alimente grase

Atunci când alegem mâncăruri grase, de fapt, trădăm un dezgust față de propria persoană, fie că vorbim despre aspectul fizic sau despre planul psihologic. Adică suntem dezamăgiți de propria persoană.

Când mâncăm alimente moi

Dacă alegem alimente moi, în realitate nu ne găsim puterea pentru a gestiona ceva important în viața noastră. Mai poate trăda și faptul că ne bazăm pe cei din jurul nostru pentru a fi fericiți și nu în ultimul rând lipsa de încredere în propria persoană.

Când mâncăm alimente crocante

Alegerea alimentelor crocante arată exigența cu care ne tratăm propria persoană, anxietatea pe care o manifestăm în orice aspect al vieții noastre. Mai poate trăda și o autoevaluare care să denote lipsa de implicare sau lene.

Înainte de a încheia acest material doresc să subliniez că aceste interpretări sunt valabile atunci când vorbim de exces, adică mâncăm foarte sărat, condimentat, mâncăm foarte multă pâine etc.

Te-ar putea interesa și: