Cum te spionează Google şi ce date "vinde" despre tine agenților de publicitate

Cum te spionează Google şi ce date "vinde" despre tine agenților de publicitate

Cu un simplu clic se poate afla ce spune Google despre tine agenților de publicitate, dar şi cât de exacte sunt datele.

Un simplu clic pe un  link dezvăluie tot ceea ce Google spune agenților de publicitate despre preferințele utilizatorilor. Căutarea pe Google colectează informații despre ceea ce cred că le place utilizatorilor și nu le place.

Lista lor se face în funcţie de căutările voastre şi aşa află dacă sunteți părinţi, proprietar de casă, ce preferinţe aveţi sau, dacă sunteţi într-o relație, iubiţi maşinie, animalele, etc.

Pentru a afla cât de exactă este compania din Silicon Valley, în valoare de 110,8 miliarde de dolari, FEMAIL a rugat șapte jurnaliști să o pună la încercare.

La test, cei șapte jurnaliști au fost puşi să compare ceea ce motorul Google crede că știe despre ei cu ceea ce este adevărat. Rezultatele au fost foarte precise în unele cazuri, dar au fost dezastruoase în altele.

Utilizatorii de Internet pot afla exact ce informații consideră că ştie Google despre ei - și apoi împărtășește cu agenții de publicitate - din istoricul căutării lor, inclusiv starea relației și dacă au copii.

Sub expresia „ modul în care anunțurile dvs. sunt personalizate”, gigantul de căutare dezvăluie utilizatorilor care au un cont ce informații a acumulat despre aceștia pentru a partaja cu agenții de publicitate.

Din pagina de pornire a contului Google al unui utilizator - în secțiunea „gestionați-vă datele”, apoi „accesați setările anunțurilor” - este posibil să vedeți o listă lungă de interese și date estimate, inclusiv detalii despre obiceiurile de cumpărături, sporturile preferate, chiar și despre animalele de companie. Acolo aflaţi tot ceea ce a colectat Google despre tine.

Potrivit dailymail,  Google nu estimează vârsta și susține că nici sexul, şi totuşi, acesta folosește istoricul căutărilor pentru a extrage un profil individual, care îi ajută pe agenții de publicitate să vizeze utilizatorii într-un mod mai personalizat pentru a-i bombarda cu reclame şi site-uri de vânzări cu produsele pe care ei presupun că le doresc conform cu datele primite de la Google în funcţie de sex şi vârstă.