Bătaie de joc pe bani europeni. Cum putem pierde 1,9 miliarde de lei și o autostradă

Bătaie de joc pe bani europeni. Cum putem pierde 1,9 miliarde de lei și o autostradă

România riscă să piardă fi nanțarea europeană pentru autostrada Sebeș-Turda, după ce licitația-fulger pentru construirea acestui tronson a fost contestată de fi rmele care au pierdut

Licitația fulger atribuită de șefii Companiei Naționale pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) la sfârșitul anului trecut, pentru construirea autostrăzii Sebeș-Turda, a ajuns la Consiliul Național pentru Soluționarea Con testațiilor (CNSC), potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean Alba, Florin Roman. Surse din Companie au explicat, pentru EVZ, că mai marii Guvernului ar fi discutat deja cu șefii CNSC: contestațiile depuse în cazul acestei licitații să fie rezolvate cu „celeritate”. Motivul: „Dacă nu se rezolvă problema și nu se dă drumul la lucrări, pierdem banii europeni. Și așa, România a beneficiat de termenul stabilit de europeni - n+3, adică ultimii bani pot fi decontați în 2016. Nu reușim, pierdem banii și nu avem nici autostradă”, a explicat vicepreședintele CJ Alba, pe teritoriul căruia va fi construită o parte din noua autostradă. Patru loturi, patru contestații Cert este că pe masa CNSC există patru contestații, câte una pentru fiecare dintre cele patru loturi care alcătuiesc autostrada Sebeș-Turda. Ministrul delegat al Marilor Proiecte, Dan Șova, a anunțat, la sfârșitul anului trecut, cine va construi autostrada Sebeș - Turda, lăudându-se că a organizat licitație-fulger. Cei 70 de kilometri dintre Sebeş şi Turda, tronson care va lega autostrada A1 de autostrada Transilvania, ar trebui sa fie gata în aproape doi ani. Până la soluționarea acestor probleme, lucrările nu vor putea începe. Dacă se întârzie prea mult, România riscă să piardă finanțarea europeană de 1,9 miliarde de lei. Ce firme au câștigat Printre câştigători se numără şi firme abonate la contracte încheiate de autorităţile publice locale pentru lucrări sau care sunt nominalizate în rapoartele DNA. ● Lotul I, de 17 km, a fost câștigat de Asocierea Impregilo SpA/Salini SpA contra a 539 de milioane de lei; ● Lotul II (24,25km- 460 milioane de lei) a fost adjudecat de nu mai puțin de 10 firme care s-au asociat; ● Lotul III ( 12,45 km - 420 milioane de lei) a fost adjudecat de Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A; ● Lotul IV (16,3 km-470.004.894 lei) a fost atribuit firmei SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH. Surse guvernamentale au precizat, pentru EVZ, că până la sfârșitul acestei luni, mai marii de la CNSC ar urma să soluționeze toate cele patru contestații.