SFAT. Pentru a avea succes în acest domeniu trebuie să vă placă să citiţi, să faceţi totul cu pasiune şi să credeţi în puterea voastră de a schimba lucrurile.
Ca să decizi ce cărţi merită să ajungă în librării şi biblioteci trebuie să ai o mare pasiune pentru lectură şi să ştii să apreciezi ce e cu adevărat valoros, spun cei care lucrează în edituri.
Bogdan Ungureanu, absolvent de Limbi străine la Universitatea Bucureşti, a ales să pună pe picioare Editura Publica în 2007, după ce peste şapte ani a fost traducător.
„Totul a pornit din dorinţa de a le prezenta şi altor oameni cărţi pe care le-am citit şi care au puterea de a schimba ceva. Nu citeşti o carte doar ca să treci ca gâsca prin apă. Acestea au puterea să te motiveze să faci ceva sau îţi pot oferi răspunsuri pe care nu le-ai putut găsi până atunci”, spune convins Bogdan.
„Publicăm cărţi care să producă o schimbare” Directorul executiv este omul cu cele mai multe responsabilităţi dintr-o editură. „Pentru a ajunge să aveţi un astfel de job trebuie să vă placă, în primul rând, să citiţi. Când ai un astfel de post, tu eşti cel care trebuie să citească toate cărţile pe care i le recomandă agenţiile de copywriter şi să le alegi pe cele care crezi că merită să fie publicate, întreţii relaţia cu autorii, dar şi coordonezi redactorii şi traducătorii”, povesteşte Bogdan Ungureanu din tainele meseriei.
Tot directorul executiv trebuie să aibă grijă să se respecte termenele de publicare a cărţilor, să coordoneze acţiuni de marketing şi PR. „Viziunea noastră este să publicăm cărţi care să producă o schimbare. În alegerea lor contează foarte mult cât de bine se suprapune stilul autorului cu viziunea noastră”, mai spune directorul executiv.
Nu în ultimul rând, trebuie să crezi în ceea ce faci şi în puterea ta de a schimba lucrurile. „E o lume din care te simţi onorat să faci parte pentru că stai lângă oameni deosebiţi”, adaugă Bogdan Ungureanu.
Coordonarea vânzărilor de pe site şi a cărţilor din librării şi organizarea participării editurii la târgurile de carte din ţară sunt tot responsabilităţile directorului executiv.
Departamentul de creaţie dintr- o editură poate fi extrem de important. Persoana care obţine un astfel de job se ocupă de grafică şi creaţie. „Dă identitate site-ului şi cărţilor. El face designul acestora”, mai spune Bogdan Ungureanu. O altă alegere poate fi departamentul de PR. În acest caz, va trebui să vă ocupaţi de relaţiile cu media. Alte joburi sunt cele de DTP-ist, traducător, redactor sau agent de vânzări. Iar mai nou, mai sunt şi posturile pentru cei care se ocupă cu administrarea comenzilor on-line şi expedierea acestora. Până la 3.000 de euro lunar
Câştigurile în acest domeniu sunt destul de flexibile, însă pot fi substanţiale. „Pentru un post de entry-level se porneşte de la un salariu de minimum 300 de euro. Nu există şi o limită maximă”, spune Bogdan Ungureanu.
- Surse din piaţă spun că pe un post de conducere dintr-o editură se poate ajunge lejer şi la o leafă lunară de 2.000-3.000 de euro.
OFERTĂ DE MUNCĂ Post de director de vânzări scos la concurs
Cei care vor să lucreze într-o editură îşi pot depunde candidatura pentru postul de director de vânzări, scos la concurs de Publica. „Şi pentru acest job este esenţial să fiţi pasionat de cărţi. De asemenea, sunt necesare abilităţi de vânzător şi creativitate”, afirmă Bogdan Ungureanu, directorul executiv al Editurii Publica.
- Puteţi trimite CV-urile prin fax la numărul 021.230.66.24.
- Pentru detalii accesaţi: www.publica.ro.