Cum îşi propune Bitdefender să crească pe pieţele emergente
- Cristina Sb îrn
- 13 septembrie 2011, 16:49
În ciuda pirateriei extrem de răspândite, statele emergente, care alcătuiesc aşa numitul grup BRIC (Brazilia, Rusia, India, China), sunt unele extrem de atractive pentru producătorul de soluţii de securitate IT Bitdefender, datorită potenţialului de creştere. Înante de a-şi câştiga clienţi în aceste state, compania fondată de Florian Talpeş caută să-şi crească numărul de utilizatori.
"În India şi în China, nivelul pirateriei este undeva la 90%. În Statele Unite, pirateria consolidată este 30-40%. În America sunt mulţi mai mulţi care cumpără", a declarat, pentru evz.ro, Florin Talpeş, preşedintelui grupului de firme Softwin. De altfel, cea mai mare contribuţie la veniturile Bitdefender o are piaţa americană, cu toate că peste jumătate din utilizatorii se află în statele BRIC. Când vorbeşte despre importanţa statelor emergente, Talpeş nu se referă la situaţia actuală, ci la cea de peste câţiva ani, iar statele BRIC au un potenţial uriaş de creştere, mai ales că şi veniturile locuitorilor cresc într-un ritm susţinut. Fie că este vorba despre încheierea unor parteneriate cheie în aceste state sau despre adoptarea unor anumite măsuri, Bitdefender face tot ce îi stă în putinţă pentru a fi o prezenţă activă în aceste state. În Rusia s-a optat pentru încheierea unui parteneriat, iar în Brazilia, de exemplu, s-a decis lansarea unor produse la liber pentru a atrage utilizatori, care altfel ar fi folosit softuri piratate. Şase astfel de produse au fost lansate şi în România în acest an, unde pirateria consolidată este undeva la 65-70%. Potrivit lui Răzvan Vălceanu, country manager al Bitdefender România, astfel de produse răspund nevoii utilizatorilor de softuri de securitate, ajută la educare, informează şi abia în ultimul rând conduc spre crearea unei nevoi alternative. Se vrea creşterea cotei de piaţă şi în România Dacă la nivel global, cota de piaţă a producătorului cu origini româneşti este sub 5%, în România, Bitdefender deţine o cotă de piaţă de circa 40% şi îşi propune o creştere de câteva procente, potrivit lui Vălceanu. Potrivit lui Talpeş, piaţa soluţiilor de securitate din România reprezintă circa 1% din cea globală, fiind aşadar o piaţă mică care oferă posibilităţi limitate de creştere. Acesta este de părere că în acest an piaţa românească va creşte cu circa 10%, deoarece în ciuda progreselor realizate în ultimii zece ani, este încă foarte departe de alte pieţe europene. "Va creşte cu siguranţă, pentru că şi ameninţările sunt tot mai sofisticate", a adăugat Talpeş. În ceea ce priveşte provocările industriei IT în perioada următoare, Talpeş menţionează în primul rând educarea şi formarea oamenilor. Afirmă, apoi, că şi-ar dori să existe mai multe companii precum Bitdefender, inovative şi îndrăzneţe în a ataca piaţa globală. Compania este prezentă şi pe piaţa din Republica Moldova, unde posibilităţile de dezvoltare sunt ceva mai mari, deoarece situaţia de peste Prut este asemănătoare celei din România anilor 2003-2004, potrivit lui Răzvan Vălceanu, country manager al Bitdefender România. Pe această piaţă lupta se dă cu ruşii de la Kaspersky. Florin Talpeş controlează, alături de alţi acţionari, Bitdefender SRL prin Bitdefender Holding BV, societate înregistrată în Olanda. Compania a avut anul trecut, potrivit datelor remise Ministerului de Finanţe, o cifră de afaceri de 122,01 milioane de lei, în creştere cu 16,3%, şi un profit net de 10,1 milioane de lei, cu circa 41% mai mare comparativ cu cel înregistrat în 2009. Potrivit sursei citate, numărul angajaţilor a scăzut, în 2010, de la 425 la 379 de persoane. La nivel global, compania are peste 400 de milioane de clienţi şi se doreşte creşterea numărului acestora, şi prin deschiderea unui nou birou în afara Europei. Reprezentanţii companiei nu au dorit să facă mai multe precizări privind locaţia exactă a celui de-al şaselea birou internaţional. În România, Bitdefender are birouri în Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Timişoara. Citeşte şi: De ce amână Bitdefender listarea la Bursă