Cum încearcă eMag să își salveze imaginea, în vreme de criză. Decizie de ultimă oră

Produsul antibacterian care avea preţul de 39 de lei pe platforma eMag a fost suspendat de la vânzare, a anunţat, vineri seara, compania, care a precizat totodată că a eliminat orice fel de comision din partea Marketplace pe durata acestei situaţii de criză, cauzate de epidemia de coronavirus, pentru mai multe produse de protecţie.

„eMAG a eliminat orice fel de comision din partea Marketplace pe durata acestei situaţii de criză, pentru produse precum masca chirurgicală, halate medicale, bonete/botoşi de unică folosinţă, costume de protecţie medicale, geluri şi săpunuri antibacteriene/dezinfectante, dezinfectanţi pe bază de alcool şi/sau clor, alcool sanitar comercializate pe platformă.

În plus, pentru a proteja interesele clienţilor noştri am comunicat partenerilor din marketplace că vom urmări foarte atent preţurile şi condiţiile comerciale aplicate pe platformă şi feedback-ul clienţilor, iar în măsura în care vom identifica situaţii în care încrederea clienţilor este înşelată vom lua toate măsurile care se impun. Produsul care avea preţul de 39 de lei a fost suspendat de la vânzare”, se arată în comunicatul companiei.

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a declarat pentru Agerpres că va verifica existenţa unor eventuale promoţii înşelătoare la gelurile dezinfectante, la fel ca şi în cazul măştilor medicale.

„Controlul poate viza respectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor prin încetarea sau interzicerea unei eventuale practici comerciale incorecte (a unei publicităţi înşelătoare). Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie să fie vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile preţ nou, preţ vechi lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţională), în situaţia preţului de referinţă”, a explicat Paul Anghel.

Aceasta după ce gelurile şi spray-urile dezinfectante de mâini, care costau până acum între 5 şi 10 lei în magazine, au ajuns să fie vândute la preţuri de până la 39 de lei pe platforma eMag, pe fondul creşterii cererii pentru astfel de produse.

Mai mult, unele oferte sunt prezentate ca fiind promoţii, de la preţurile iniţiale de 55 de lei sau 35 de lei, spre exemplu.

Astfel, pe site-ul eMag spray-ul antibacterian Touch Kids pentru mâini, la 59 ml, costă 39 de lei. Totodată, spray-ul antibacterian Touch Classic pentru mâini, 59 ml, are un preţ de 29,99 lei, cu 45% redus faţă de preţul iniţial de 55 de lei, iar gelul antibacterian Touch pentru mâini Exotic, 59 ml, are un preţ de 19,99 de lei, cu 44% mai mic faţă de preţul iniţial de 35,70 de lei.

Pe de altă parte, pe site-ul Cora spray-ul antibacterian Touch Kids pentru mâini, la 59 ml, poate fi cumpărat la 9,32 de lei, în timp ce la magazinul Bebe Tei spray-ul antibacterian Touch Classic pentru mâini, 59 ml, are un preţ de 7,14 lei, iar pe Dermastore costa 10 lei.

La Farmacia Tei, gelul antibacterian Touch Exotic la acelaşi gramaj costă 7 lei, iar pe site-ul Price.ro costă 5,58 lei. Retailerul Auchan vinde gelul antibacterian Touch Classic cu 7,95 lei şi Farmaline cu 7,27 lei.

Săptămâna trecută, preţul măştilor medicale a crescut de la 25 de lei cutia cu 50 de bucăţi la aproape 500 de lei, tot pe eMag.

Consiliul Concurenţei a avertizat companiile să nu crească preţurile în aceste zile, când există o cerere mai mare din partea consumatorilor, întrucât autorităţile pot apela la măsuri excepţionale pentru a stopa scumpirile nejustificate, a declarat preşedintele instituţiei, Bogdan Chiriţoiu, într-un interviu acordat săptămâna trecută.

Şi autorităţile din Franţa au aunţat că anchetează o prezumtivă creştere frauduloasă a preţurilor la gelurile dezinfectante.