Cum alegi o acțiune folosind analiza fundamentală?   

Cum alegi o acțiune folosind analiza fundamentală?   

În cazul unei investiții la bursă, analiza fundamentală a acțiunilor este esențială pentru succesul oricărui trader sau investitor.

Analiza fundamentală are scopul de a identifica acțiunile care oferă un potențial de creștere puternic la un preț bun, evaluând activitatea companiei de bază, precum și condițiile din industria din care face parte sau din economie în general. In cazul unei investiții la bursă, procesul de selectare a acțiunilor este esențial pentru succesul oricărui trader de acțiuni sau investitor.

Factori de analiză fundamentală

Există câțiva pași de urmat dacă vrei să alegi acțiunile în baza analizei fundamentale. În primul rând, reține că analiza fundamentală se concentrează pe estimarea valorii intrinseci a unei acțiuni. Asta înseamnă că ar trebui să analizezi atât aspectele calitative, cât și cele cantitative ale economiei, industriei ca parte din economie și a companiilor individuale care alcătuiesc industria.

Factori calitativi

Factorii calitativi de luat în considerare includ: Știrile despre companie Schimbările de personal Evenimentele financiare

Ne puteți urmări și pe Google News

Știrile despre companie

Știrile referitoare la compania în care vrei să investești pot determina creșterea sau scăderea prețurilor acțiunilor. Acest lucru se datorează faptului că veștile bune îi determină adesea pe investitori să cumpere acțiuni, în timp ce veștile proaste îi determină să vândă acțiunile. Acest lucru afectează cererea și oferta și, în cele din urmă, prețul acțiunilor.

Schimbările de personal

Schimbările la nivel de personal, inclusiv restructurarea managementului, sunt extrem de relevante pentru cei care analizează acțiunile, deoarece afectează percepția pieței. Orice schimbare de personal ar putea afecta reputația afacerii, care are un impact direct asupra prețurilor acțiunilor.

Evenimentele financiare

Este important să ții cont de evenimentele financiare atunci când alegi acțiuni, deoarece acestea pot cauza incertitudine pe piață și o creștere a volatilității. Evenimentele economice includ decizii privind rata dobânzii, schimbări programate în management și evenimente la scară largă.

Factori cantitativi

Factorii cantitativi includ: Raportările privind câștigurile Bilanțurile Dividendele Raporturile

Raportările privind câștigurile

Traderii și investitorii ar trebui să urmărească îndeaproape dinamica în ceea ce privește câștigurile companiei, ca parte a analizei lor fundamentale. Dacă câștigurile companiei scad și prețul acțiunilor nu se adaptează la noul nivel al câștigurilor, este posibil ca prețul acțiunilor să nu reflecte valoarea reală.

Bilanțurile

Bilanțul unei companii va enumera toate activele și pasivele acesteia. Un bilanţ mai puternic înseamnă, în general, un preţ al acţiunilor mai stabil, deoarece reflectă potenţialul de câştig. După cum am menționat, câștigurile afectează în mod direct și prețurile acțiunilor.

Dividendele

Dividendele sunt o parte din profitul unei companii pe care aceasta alege să îl returneze acționarilor săi. Ele sunt una dintre modalitățile prin care un acționar poate câștiga bani dintr-o investiție fără a fi nevoit să vândă acțiunile pe care le deține. Ai putea folosi dividendele ca factor decisiv atunci când alegi acțiunile, deoarece acestea indică faptul că compania este profitabilă și că există o perspectivă pozitivă pentru câștiguri viitoare.

Raporturile

Factorii calitativi pot fi măsurați prin intermediul diferitelor raporturi. Raporturile de analiză fundamentală includ: Raportul Price-to-Earnings (P/E) măsoară valoarea unei acțiuni arătându-ți cât ar trebui să cheltui pentru a obține un profit de 1 USD. Raportul P/E ajută la compararea valorii unei acțiuni dintr-un sector cu alta. De asemenea, poate fi folosit ca ghid pentru a determina dacă o companie este în prezent supraevaluată sau subevaluată în comparație cu mediile istorice. Raportul Debt-Equity (D/E) măsoară datoria unei companii în raport cu activele sale și îți oferă o perspectivă asupra modului în care compania performează în raport cu concurenții săi. Un raport scăzut D/E ar putea însemna că compania primește cea mai mare parte a finanțării de la acționari. Este important de reținut că un raport „bun” sau „rău” depinde și de industrie. Randamentul capitalului propriu (ROE) măsoară profitabilitatea unei companii în raport cu capitalul propriu, exprimat ca procent. Îți arată dacă compania generează suficient venit de la sine în raport cu valoarea investiției acționarilor. Randamentul câștigurilor este coeficientul câștigurilor pe acțiune, împărțit la prețul acțiunii (EPS). Randamentul câștigurilor este, de asemenea, un indicator de valoare – cu cât randamentul câștigurilor este mai mare, cu atât este mai probabil ca acțiunile unei companii să fie subevaluate. Randamentul relativ al dividendelor măsoară randamentul dividendelor unei companii în comparație cu cel al întregului indice. Dacă vrei să cumperi acțiuni, ar trebui să iei în considerare randamentul relativ al dividendelor, deoarece poate arăta dacă acțiunile sunt supraevaluate sau subevaluate în comparație cu acțiunile concurenților. Rata curentă (rata lichidității generale) măsoară capacitatea unei companii de a-și plăti datoriile. Acesta arată dacă pasivele pot fi acoperite în mod adecvat de activele disponibile. Există o legătură între acest raport și prețul acțiunilor. Cu cât rata curentă este mai mică, cu atât este mai mare probabilitatea ca prețul acțiunilor să continue să scadă. Raportul Price/Earnings-to-Growth (PEG) măsoară raportul P/E în comparație cu creșterea procentuală a raportului EPS la nivel anual. Dacă ești la capitolul alegerii acțiunilor, ar trebui să iei în considerare raportul PEG, deoarece îți poate oferi o indicație despre valoarea reală a acțiunilor. Raportul Price-to-book (P/B) compară valoarea de piață curentă a unei companii cu valoarea sa contabilă. Un raport mai mare decât unu indică adesea acțiuni supraevaluate.

Abordarea de sus în jos și de jos în sus

Există două abordări pe care le poți avea atunci când realizezi o analiză fundamentală – abordarea de sus în jos și cea de jos în sus. Abordarea de sus în jos este o metodă mai rapidă, preferată de cei mai puțin experimentați sau care caută doar imaginea de ansamblu. Ca parte a abordării de sus în jos, este posibil să vrei să analizezi creșterea economică și produsul intern brut (PIB), prețurile și randamentele obligațiunilor, politicile monetare (inclusiv ratele dobânzilor) și inflația, înainte de a alege un sector și o companie pe care să te concentrezi atunci când cumperi acțiuni. Analiza de jos în sus nu se concentrează pe condițiile pieței și pe elementele fundamentale ale industriei, ci mai mult asupra performanței companiei față de concurenții săi. Dacă preferi această abordare, vei lua în considerare diverse raporturi financiare (menționate mai sus) privind veniturile și vânzările, fluxul de numerar, managementul și produsele.