Se întâmplă în China. Un băieţel în vârstă de şase ani a fost regăsit de familia sa la 1.000 de kilometri de casă, cu ajutorul unei campanii pe mai mult de zece bloguri. Este un caz fără precedent în China, în care s-au implicat peste 83.000 de internauţi, informează China Daily.
Peng Gaofeng, în vârstă de 30 de ani, tatăl băieţelui care a fost răpit pe 25 martie 2008, şi-a regăsit copilul în oraşul Pizhou din provincia Jiangsu din estul Chinei, la o distanţă de peste 1.000 de kilometri de oraşul său din sudul Chinei, Shenzhen.
"Este fiul meu. Încă mă recunoaşte şi ştie să vorbească în dialectul din oraşul lui de baştină", a declarat Peng, în timp ce aştepta rezultatele testului ADN care să dovedească vestea cea bună.
"Am nevoie de ajutor de la psihologi care să-mi spună cum aş putea şterge din mintea copilului meu ultimii trei ani din viaţă", a spus tatăl.
După răpirea copilului, acum aproximativ trei ani, familia sa a încercat toate posibilităţile de care au fost în stare pentru a-l găsi.
Eforturile de căutare
"Am creat 13 bloguri pe internet şi am publicat peste tot fotografia fiului meu, inclusiv şi pe microblogurile de pe sina.com. Acum, văd rezultatul eforturilor", a spus el.
Părintele a primit pe telefonul mobil de la un internaut un mesaj care conţinea şi o fotografie a fiului său, pe 2 februarie, în ajunul Anului Nou Chinezesc şi s-a grăbit să ajungă în Pizhou să-şi salveze copilul, cu ajutorul poliţiei locale.
Este primul caz când un copil ajunge înapoi în sânul familiei datorită unor campanii lansate de internauţi. Aceasta a fost lansată pe microblogurile de pe sina.com pe 25 ianuarie 2011.
Campanie cu aproape 600.000 de mesaje
Yu Jianrong, profesor la Academia Chineză a Ştiinţelor Sociale, iniţiatorul campaniei, le-a solicitat utilizatorilor de internet să facă fotografii copiilor care cerşesc pe străzi, dar şi altor copii despre care bănuiesc că ar fi putut fi răpiţi. Ulterior, fotografiile erau postate pe bloguri, în speranţa că membrii familiilor îi vor recunoaşte.
Până marţi, peste 83.000 de internauţi participaseră la această campanie, în cadrul căreia au fost postate 588.870 mesaje pe microblogurile de pe sina.com.
Yu Jianrong susţine că vrea să elimine cerşetoria în rândurile copiilor şi încearcă să-i ajute pe cât mai mulţi părinţi să-şi găsească copiii dispăruţi.