Cronicarul EVZ: O carte despre lumea vânzătorilor de droguri

Stau de vorbă cu o fostă colegă de presă pe facebook. Ca și alții, din când în când îmi semnalează lucruri ce i s-au părut interesante. ”Cu bucurie am constatat că avem mulți tineri talentați, inteligenți, absolut remarcabili, care ne fac să privim cu mai multă încredere spre ziua de mâine.Sunt medaliați la diferite olimpiade, sunt sportivi de vârf, pictori de succes, voci de aur sau "condeie" promițătoare, care au ceva de spus și o fac cu forța talentului lor”, îmi spune Ada.

O asigur că Evenimentul zilei a fost interesat mereu să promoveze tinerii, și niciun domeniu în care se fac remarcați nu rămâne necunoscut cititorilor ziarului. Amica mea știa, dar căuta o introducere pentru a-mi semnala o apariție editorială care a impresionat-o.

Faină idee: să-ți facă cronică literară un cititor oarecare, nu un critic literar! Să-ți recomande o lectură bună un om obișnuit. Așa că m-am gândit să deschidem o poartă către lumea culturală așa cum o văd și o simt românii. O să numim rubrica nouă: Cronicarul EVZ. Semnalați-ne prin scrisori (Adresa: Romexpo, Pavilionul G, Bd. Mărăști nr 65-67, sector 1 București) sau pe mail, apariții editoriale care v-au plăcut, concerte, piese de teatru sau alte evenimente culturale despre care ar trebui să știe cât mai multă lume, însoțite de cel puțin o fotografie.

Revenind la Ada, ea mi-a povestit că a descoperit cartea unei tinere absolvente de filosofie, Mădălina Biță, care a uimit-o.

”Colindând prin librării, am descoperit la Librăria ”Eminescu” o carte care m-a atras prin titlu. Acum că am citit-o, v-o recomand cu entuziasm. "Tatăl meu, vindecătorul", este un roman inedit, uimitor și captivat, care te transpune în lumea subterană a vânzătorilor de droguri și a proxeneților care trăiesc lângă noi, dar pe care ne facem că nu-i vedem. Este o carte scrisă cu forță și talent despre un adolescent debusolat, profund nefericit, disperat să găsească o ieșire din marasmul vieții lui. Acest puști, Santi, sensibil, firav, temător și singuratic, condamnat de soartă să trăiască într-o familie de oameni meschini și limitați, ajunge, de nevoie, să intre în gașca "băieților de cartier" doar ca să subziste. Dar nu vă povestesc mai departe pentru că sper că veți dori să aflați și singuri cine și pentru cine devine "vindecător". Personal, am convingerea că tânăra Mădălina Biță bate cu forță la porțile afirmării și că vom mai auzi de ea. Vă doresc lectura plăcută!”. Este mesajul trimis de Ada către cititorii EVZ despre un roman apărut la Editura Concordia din Arad.