Firma chineză Leapmotor si grupul Stellantis au decis, conform unei declarații pentru Reuters, să renunță la planul de a fabrica al doilea model de mașină electrică la uzina Stellantis din Polonia.
Intorsătură de situație la Leapmotor
Chiar dacă Stellantis și partenerul său, Leapmotor, au renuțat la planul unui nou model de mașină electrică, cele două iau în considerare relocarea producției de crossover electric B10.
Aceasta este posibil să fie construită fie la uzina Opel din Eisenach, din Germania, fie la cea din Trnava, Slovacia.
China dorește ca producțiile mari să fie oprite în țările europene
Această decizie vine în urma unui mesaj din partea guvernului chinez, care îi încurajează pe producătorii auto să oprească investițiile mari în țarile europene care au dorit impunerea unor tarife suplimentare pe vehiculele electrice produse în China.
La începutul lunii octombrie, pe data de 10, a avut loc o întâlnire cu Ministerul Comerțului din China, unde acesta le recomanda producătorilor chinezi să-și reconsidere marile investiții în UE din cazua tarifelor.
Ce state din Europa au luat această decizie
Una dintre țările din Uniunea Europeană care au susținut decizia de tarifare de până la 45% , intrată în vigoare pe data de 30 octombrie, este Polonia. Alte țări care s-au opus acestei măsuri sunt Germania, Slovacia , Franța și Italia.
Model Leapmotor, prezentat la Salonul Auto de la Paris din 14 octombrie
Cele două firme partenere, Stellantis şi Leapmotor, au prezentat modelul B10 în data de 14 octombrie la Salonul Auto de la Paris. Vehiculul a fost descris ca o etapă importantă în colaborarea lor în furnizarea vehiculelor electrice ,,de înaltă tehnologie si accesibile” pe toate piețele internaționale, precum și în Europa.
În prezent, uzina Stellantis din Tychy, Polonia, încă produce modelul compact electric T03 cu componentele chinezești. În momentul actual, nu este cert dacă producția modelului va fi afectată de decizia recentă sau cum va răsfrânge asupra locurilor de muncă, conform News.ro