„Reţeta” de criză a lui Oprescu: 16 milioane € pentru 1 km de şosea

„Reţeta” de criză a lui Oprescu: 16 milioane € pentru 1 km de şosea

Edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, şi-a dat girul pentru reabilitarea şoselei Tunari la preţ de autostradă.

Nu mai puţin de 16,7 milioane de euro. Atât va cheltui Primăria Capitalei pentru reabilitarea unui kilometru de stradă - cu linie de tramvai şi câte o bandă pe sens - din şoseaua Tunari. În timp ce edilii Bucureştiului şi-au motivat in vestiţia prin faptul că trebuie să respecte normele impuse de Uniunea Europeană (UE), oficialii Ministerului Transporturilor îi acuză de „jaf la drumul mare”.

„Dar ce, fac autostradă?”

„Pentru exploatarea eficientă şi la parametrii optimi a infrastructurii de tramvai este necesară impunerea unor măsuri ce concordă cu normele UE. (...) Studiile de circulaţie şi urbanism recomandă reabilitarea reţelei stradale şi a liniei de tramvai în zona de nord a Bucureştiului. Totodată, se impune transformarea vechiului sistem al reţelei stradale într-unul nou, eficient şi flexibil, capabil să preia cererea tot mai mare de trafic”, se arată în expunerea de motive a hotărârii de consiliu semnate de primarul general, Sorin Oprescu, şi de directorul executiv al Direcţiei Transporturi a municipalităţii, Ion Dedu.

„S-au calculat exact manopera şi materia primă”, şi-a întărit, ieri, Dedu decizia de a investi în şoseaua Tunari cât într-un kilometru construit al autostrăzii Comarnic-Braşov. Şi asta în condiţiile în care cel din urmă presupune, pe lângă amenajarea terenului abrupt, de munte, construirea a câte două benzi pe sensul de mers şi a câte unei benzi de urgenţă.

De altfel, suma ce urmează să fie plătită de municipalitate a stârnit reacţii dure din partea oficialilor Ministerului Transporturilor. „Este jaf la drumul mare. Nu are cum să coste atât reabilitarea unei străzi, fie ea şi cu linie de tramvai. Dar ce, se sparge în piatră, ca la munte? Se face un kilometru de autostradă de la zero? Nu ştiu cum au putut să ajungă la această sumă”, a subliniat unul dintre experţii contactaţi de EVZ. Iar investiţia din şoseaua Tunari nu este singura girată, în această perioadă de criză economică, de edilul Sorin Oprescu.

32 de milioane de euro pentru un pasaj rutier

Potrivit unei alte hotărâri de consiliu, avizată şi ea de primarul general, un alt şantier ar putea demara anul acesta în Piaţa Sudului. Aici ar urma să fie amenajat un pasaj rutier subteran, cu o lungime de 265 de metri, două pasaje pietonale dotate cu zece lifturi pentru persoanele cu handicap şi patru scări rulante.

Pentru acest proiect, municipalitatea va plăti nu mai puţin de 32 de milioane de euro, adică de două ori şi jumătate mai mult decât preţul Pasajului Băneasa, care are însă o lungime de două ori mai mare.

„Pasajul va fi construit pe direcţia strada Niţu Vasile - calea Văcăreşti, deoarece traficul rutier înregistrat pe această arteră este net superior celui de pe Şoseaua Olteniţei. (...) Credeţi că se umflau preţurile, având în vedere că cerem bani europeni. S-a calculat totul milimetru cu milimetru. Atât costă”, a argumentat directorul Ioan Dedu decizia edilului-şef.

"Este jaf la drumul mare. Nu are cum să coste atât reabilitarea unei străzi. Dar ce, se sparge în piatră, ca la munte?“ EXPERT-Ministerul Transporturilor

Ne puteți urmări și pe Google News