Covid-19. Dezinformarea rusă și chineză, peste audiența europeană
- Tudor Borcea
- 29 iunie 2020, 18:33
„Firul subtil al scopului general este acela că democrația este pe punctul de a se prăbuși”, adaugă el.
Cercetările anterioare ale institutului, publicate în aprilie, au evidențiat deja pătrunderea acestor mass-media pe piețele de limbă engleză, dezvăluind că unele dintre articolele lor ar putea atinge niveluri de angajare de până la zece ori mai mari decât cele ale BBC de exemplu.
Niveluri de implicare similare au fost observate în conținutul în limbi spaniole, în special pentru mass-media iraniană HispanTV care, potrivit raportului, promovează „sentimente anti-americane” pentru audiențele din America Latină.
„O parte semnificativă a conținutului consumat pe rețelele sociale este finanțată direct de guvernele străine”, notează Jonathan Bright, „și nu este foarte clar pentru cititor că acesta este cazul”.
China a amenințat cu riposta, săptămâna trecută, după o decizie a SUA de a clasifica patru dintre mijloacele sale de comunicare - China Central Television (CCTV), China News Service Agency, The Daily Daily și Global Times - ca „misiuni diplomatice externe”, alăturându-se rețelei de televiziune mondială China, Radio China Internațional și China Nouă, desemnate deja de Washington drept actori sponsorizați de stat.