Coronavirusul a lăsat industria de automobile din Europa "pe jantă"!

Coronavirusul a lovit aproape toate fabricile europene de automobile. Multe și-au suspendat activitatea, celelalte și-au redus producția. Sute de mii de oaneni tremură acum pentru locul lor de muncă și nu se întrevede nicio luminiță la capătul tunelului. Publicația cipriotă Economy Today are toate amănuntele, inclusiv în ce privește producția de automobile din România!

„Producătorii de automobile care au unităţi în Europa fie își reduc capacitatea fabricilor, fie le închid pentru a evita răspândirea virusului și a limita pierderile financiare. Ford a anunțat că suspendă temporar producția de vehicule și motoare la uzinele sale de producție din Europa continentală, începând de joi.

Compania preconizează că închiderea va dura câteva săptămâni. Uzinele auto din Köln și Saarlouis, Germania, împreună cu uzina de la Craiova, România, îşi vor suspenda temporar producția începând de joi, 19 martie.

Unitatea de montare și instalare a motoarelor din Valencia, Spania a oprit temporar producția începând de luni, după ce trei lucrători au fost confirmați cu coronavirus. Ford a declarat că speră că suspendarea va fi doar pentru o perioadă scurtă de timp, dar a adăugat că durata exactă depinde de mai mulți factori, transmite Automotive News Europe.

Aceşti factori includ răspândirea coronavirusului, deciziile guvernelor naționale și restricțiile impuse de Uniunea Europeană asupra traficului, inclusiv asupra transporturilor transfrontaliere, capacitatea furnizorilor de a preda componentele și revenirea clienţilor în reprezentanţe, în condiţiile în care multe dintre acestea sunt deja închise ca parte a măsurilor luate la nivel național. Fabricile de motoare din Marea Britanie de la Bridgend și Dagenham nu au fost afectate până acum de suspendarea producției la unităţile europene.

Fabricile Ford din Turcia rămân deschise deocamdată. Skoda va suspenda producția la fabricile sale din Republica Cehă timp de două săptămâni, începând de miercuri după-amiază, a precizat compania. Skoda, cel mai mare exportator al țării, a declarat că va plăti angajaților 70% din salariile sale până la 29 martie, iar apoi 75% până la 5 aprilie, pe durata încetării producţiei.

Grupul Volkswagen a anunțat că va suspenda producția la fabricile sale din întreaga Europă, posibil timp de două-trei săptămâni, întrucât pandemia de coronavirus afectează vânzările și perturbă lanțurile de aprovizionare.

Skoda a confirmat două cazuri de coronavirus în rândul angajaților săi și a izolat mai mulți lucrători la domiciliu.

Daimler va suspenda producerea Mercedes-Benz în Europa timp de două săptămâni, în efortul de a limita răspândirea noului coronavirus. "Suspendarea se aplică fabricilor de automobile, camioane și camioane ale Daimler din Europa și va începe săptămâna aceasta", a declarat compania. Lanțurile globale de aprovizionare nu pot fi în prezent menținute pe deplin, a spus Daimler, adăugând că, din cauza răspândirii continue a COVID-19, impactul financiar asupra Daimler nu poate fi stabilit în acest moment.

Nissan încetează producția la uzina sa de la Sunderland din Regatul Unit. Cea mai mare fabrică de mașini din Marea Britanie se confruntă cu impactul coronavirusului, cu întreruperea lanțului de aprovizionare și cu reducerea cererii. Uzina de la Sunderland a Nissan, din nord-estul Angliei, produce aproximativ 350.000 de mașini. Uzina fabrică modelele Qashqai, Juke și Leaf ale companiei auto japoneze.

În Regatul Unit, au fost fabricate anul trecut 1,3 milioane de mașini de către toți producătorii de automobile care au fabrici în țară”.