Copilotul avea doar 630 ore de zbor

Copilotul Airbusului A320 fusese angajat în 2013 și avea doar 630 ore de zbor, a dezvăluit Lufthansa, compania-mamă a diviziei low-cost Germanwings.

Conducerea companiei Lufthansa nu a dorit să comenteze informațiile potrivit cărora unul din cei doi piloți se afla în afara carlingii în mometul prăbușirii aeronavei. Până în momentul de față se știe doar că experiența comandantului de bord era cam de zece ori mai mare decât a copilotului (peste 6000 de ore de zbor în zece ani petrecuți la bordul aeronavelor Airbus).

În ceea ce privește ipoteza sinuciderii unuia din piloți, fostul director al Biroului de anchetă și analiză (BEA, Franța), Jean-Paul Troadec, a precizat, fără alte comentarii, că „în istoria accidentelor aviatice nu există decât trei sau patru cazuri clare de sinucidere. Au mai fost câteva cazuri în care au existat suspiciuni, dar nimic mai mult ”, scrie Le Parisien.

Iată cum prezintă „Le Monde” situația: ”Ușa carlingii e încuiată. Unul din piloți o lovește cu disperare. Dacă informațiile din The New York Times vor fi confirmate oficial, pista unui atentat sau ipoteza sinuciderii unuia dintre piloți ar trebui să prindă contur în orele următoare.

„Faptul că BEA nu a dezmințit informațiile publicate de presa americană ar trebui să dea de gândit. Dacă erau eronate, am fi știut deja”, a precizat un expert pe probleme de securitate aeronautică pentru Le Figaro.