Controale la magazinele din Aeroportul Otopeni. Ce s-a descoperit în spatele vitrinelor

Aeroportul Otopeni. Sursa foto: EVZ

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului au controlat magazinele din Aeroportul Otopeni. În urma verificărilor, aceștia au găsit numeroase nereguli legate de igienă și depozitarea alimentelor. Astfel, reprezentanții ANPC au dat amenzi de aproximativ 370.000 de lei.

Magazinele din Aeroportul Otopeni, verificate de ANPC

Agenții economici din Aeroportul Otopeni au primit amenzi pentru neregulile găsite de inspectori. Conform reprezentanților Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, aceștia nu respectau normele legate de depozitarea alimentelor la temperaturile recomandate. De asemenea, în unele zone, comisarii au găsit și mizerie.

„La sfârşitul lunii mai 2024, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici, la Aeroportul Internaţional ”Henri Conadă”. Cu această ocazie, au fost verificate modul de desfăşurare a activităţii comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare şi nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) şi condiţiile şi serviciile puse la dispoziţia consumatorilor de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând şi un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări”, au transmis reprezentanţii ANPC.

Amenzi mari

Ulterior, reprezentanții ANPC s-au întors a agenții economici din Aeroportul Otopeni pentru a verifica dacă aceștia au remediat problemele  legate de igienă și depozitare. Vizați de aceste controale au fost 26 de agenți economici. Pentru că o parte dintre măsurile impuse nu au fost aplicate, inspectorii au aplicat sancțiuni.

„Au fost date 31 de amenzi în valoare de 367.500 de lei şi au fost oprite definitiv de la comercializare a unor produse în valoare de peste 130.000 de lei.”, conform ANPC.

Sursa foto: ANPC

Aeroportul Otopeni. Mai multe magazine au fost închise de inspectori

În urma neregulilor găsite, reprezentanții ANPC au decis să oprească activitatea în 11 puncte de lucru.

 „Ne dorim ca toţi consumatorii să fie pe deplin protejaţi, de aceea operatorii economici trebuie să înţeleagă că acţiunile de consiliere, desfăşurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal şi firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora”, a precizat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.

În unele unități, comercianții foloseau vitrine neigienizate pentru expunerea produselor alimentare. De asemenea, reprezentanții ANPC au găsit mizerie în numeroase spații de depozitare. Totodată, agenții economici au fost sancționați și pentru nerespectarea temperaturilor conforme pentru produsele congelate.