Ministerul Transporturilor a semnat contractul pentru construirea a nouă kilometri din autostrada A1, fiind vorba despre segmentul de drum dintre localităţile Margina şi Holdea. Termenul limită avut la dispoziție pentru finalizarea lucrărilor este luna august 2026.
Contractul a fost semnat la Timișoara, vineri, de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, şeful CNAIR Cristian Pistol şi Cornel Bunghiuz, reprezentant al antreprenorului UMB și vizează lucrări la tronsonul pentru urși din Autostrada Lugoj – Deva dintre localitățile Margina şi Holdea.
Investiții de 373 milioane de euro pentru nouă kilometri din A1
Valoarea contractului este de 373 milioane de euro (1.826.845.634,11 lei fără TVA), iar oferta a fost făcută de asocierea de companii S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SĂ & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT. Statul român s-a angajat să achite banii prin PNRR.
Tronsonul va avea o lungime de 9,13 kilometri, din care doi km de tuneluri cu galerie dublă. Pentru terminarea lucrărilor, antreprenorul UMB are la dispoziție 45 de luni (11 luni pentru proiectare şi 34 de luni pentru executarea lucrărilor). În plus, UMB a decis să se asocieze cu Euro Asfalt, o companie din Bosnia-Herţegovina, asta pentru că cea dintâi nu deține experiență în construirea de tuneluri, în ciuda faptului că a câștigat licitația.
Firma UMB, lăudată deja de ministrul Sorin Grindeanu
Mai mult, pe lângă construirea de tuneluri pentru urşi, pe această porțiune de drum vor fi construite şi alte opt poduri și podeţe, dar și un viaduct de circa 1 km.
„E o companie extrem de serioasă care pe toate contractele s-a ţinut de termene, a avut lucrări şi la noi în zona, le-a terminat în termenii contractului, de obicei înainte de termen. E un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel şi ştacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalţi să îşi îndrepte activitatea”, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, după ce a fost semnat contractul.
Finalizarea lucrărilor pentru Autostrada Lugoj – Deva reprezintă un obiectiv principal pentru Ministerul Transporturilor, mai ales că DN 68A este cel mai aglomerat drum național din zona vestică a țării, astfel că şoferii de TIR-uri şi camioane, dar și cei de autoturisme îl uzitează deopotrivă, dată fiind lipsa tronsonului din A1, au transmis oficialii români, conform News.ro.