Constructori gigant de plaje și insule artificiale, din Europa, la mâna unei firme românești
- Feri Predescu
- 4 decembrie 2019, 16:52
Contractul de supervizare a proiectului, de peste 800 milioane de euro, privind lărgirea plajelor de pe litoralul românesc, pentru care se bat companii gigant din Europa, a fost câștigat de o firmă românească. Proiectul “Reducerea eroziunii costiere faza II”, înseamnă dizlocarea din mare a 2,5 milioane de metri pătrați de nisip, care vor lărgi plajele pe o lungime de 100 de kilometri, după ce, în prima fază, alte plaje au fost lărgite pe lungime de 25 de kilometri.
Administrația Bazinală a Apelor Dobrogea Litoral (ABADL) a încheiat, astăzi, contractul de supervizare a execuției lucrărilor din cadrul proiectului “Reducerea eroziunii costiere, faza II”. Potrivit informațiilor obținute de EVZ, contractul a fost atribuit companiei EPMC Consulting din Cluj Napoca și are o valoare de aproape 23 milioane de lei, pentru o perioadă de 72 de luni. Firma clujeană va asigura astfel “dirigenția de șantier” pentru toate cele 11 sectoare de plaje sau faleze care, conform proiectului, au durata de finalizare anul 2023.
Practic, supervizorul român va verifica și aproba toate etapele desfășurării contractelor, de la studiile de teren, la verificarea execuției lucrărilor prin asigurarea dirigentiei de șantier și până la recepția cantitativă și calitativă a lucrărilor. Patru din cele 11 sectoare de plaje au fost deja adjudecate de companii europene de top în construcții hidrotehnice, cunoscute pentru construirea de plaje și insule artificiale în țările arabe și nu numai. Sunt companii din Olanda, Austria, Italia etc
Beneficiarul proiectului "Reducerea eroziunii costiere, faza II” este Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral. Lucrările privesc protecția eroziunii țărmului mării începând cu zona Edighiol și Periboina (din Delta Dunării), plaja Mamaia, consolidare zona Tomis Cazino, consolidarea faleza Agigea și Eforie. Urmează sectoarele de plajă Costinești, Olimp, Jupiter-Neptun, Balta Mangalia-Venus-Aurora, Mangalia-Saturn, 2 Mai și consolidarea falezei de aici. Proiectul are o valoare de 3,8 miliarde de lei, din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile, iar restul de 15% este cofinanțat de la bugetul de stat.