Se construiește cea mai lungă pistă de biciclete din România: 224 de km prin Munții Apuseni

Cea mai lungă pistă de biciclete din România. Când va fi deschisă. Sursa: dreamstime.com

În ciuda faptului că infrastructura pentru bicicliști în marile orașe lasă de dorit, aceștia nu sunt ignorați. În acest sens, a fost demarată construcția celei mai lungi piste, care va străbate trei județe din Munții Apuseni.

România va avea și ea cea mai lungă pistă de biciclete. Licitația pentru serviciile de proiectare și asistență tehnică pentru realizarea unui circuit turistic de bicicletă de 92,4 km în Munții Apuseni a fost lansată de Consiliul Județean Cluj.

Traseul Velo Apuseni, cea mai lungă pistă de biciclete din România

Numele traseului este Velo Apuseni, care străbate județele Bihor, Alba și Cluj, însumând o lungime totală de 224 km.

Contractul pentru acest traseu este evaluat la 6,4 milioane de lei, fără TVA. În ceea ce privește investiția în județul Cluj, aceasta este estimată la 37 de milioane de lei.

Pistă de biciclete. Sursa: dreamstime.com

Proiectul vizează construirea de piste pentru biciclete în Munții Apuseni, de-a lungul unor drumuri județene din județele Cluj, Bihor și Alba. Dintre acestea, aproximativ 99,3 km se vor afla în județul Bihor, iar 35,3 km în județul Alba. Ceilalți 92,4 km vor fi în județul Cluj.

Suma contractului, care e nerambursabilă în proporție de 100%, este de 110 milioane de lei. Acest proiect va fi finanțat prin Investiția I.4 în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 11 – Turism și Cultură.

Aceasta își propune implementarea a 3.000 km de trasee pentru cicloturism la nivel național.

Traseul va fi deschis circulației în 2026

Se preconizează că traseul va fi în întregime deschis traficului în luna iunie a anului 2026. Inițial, planul a fost ca traseul să fie cu aproape patru ori mai mare. La început, cererea de finanțare urmărea amenajarea unui traseu pentru cicloturism de 823 km în cele trei județe.

După evaluarea tuturor proiectelor depuse la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, s-a stabilit că vor fi admise doar 242 de kilometri de trasee în județele Bihor, Alba și Cluj, acest fapt reprezentând 28% din propunerea inițială.

România stă mai bine cu rețeaua de piste în afara zonelor urbane

România are o rețea mai dezvoltată de piste în afara zonelor urbane. Există trasee special amenajate în păduri, Delta Dunării sau prin satele din Transilvania.

Pe aceste trasee, cei care vor să se dea cu bicicleta trebuie să aibă echipament de protecție. Brașovul și Valea Prahovei sunt deja cunoscute pentru astfel de trasee prin pădure.