Constantin Stroe a confirmat apariţia unui nou model Dacia, anul viitor

Constantin Stroe a confirmat apariţia unui nou model Dacia, anul viitor

Românul care se confundă cu istoria recentă a producătorului auto de la Piteşti, vicepreşedintele Dacia Constantin Stroe, a confirmat iminenta lansare, în 2012, a unui nou model românesc, dar a evitat să cetifice dacă acesta va fi sau nu a doua generaţie a berlinei low-cost Logan.

Este de acum sigur: Dacia va lansa un nou model, anul viitor. Dacă acesta va fi a doua generaţie a gamei low-cost Logan, aşa cum a vestit, ieri, site-ul de limbă franceză, "caradisiac.com", sau o noutate absolută, rămâne de văzut.

Constantin Stroe, omul a cărui carieră se împleteşte cu istoria recentă a producătorul auto de la Piteşti, a confirmat, pentru "Evenimentul zilei", iminenta apariţie unui nou model Dacia.

"Anul viitor va apărea un nou produs care va duce mai departe povestea de succes a mărcii", ne-a declarat, cu un ton grav, Preşedintele Asociaţiei Constructorilor Auto din România şi vicepreşedintele Dacia.

Contactat de EVZ, pentru a lămuri informaţiile apărute ieri dimineaţă, potrvit cărora Dacia se pregăteşte să înnoiască, toamna viitoare, gama sa de căpătâi, Stroe a evitat să certifice însă dacă "produsul" la care a făcut referire va fi sau nu a doua generaţie Logan.

Oficialul Dacia s-a arătat totuşi "amuzat de imaginaţia oamenilor", din poziţia persoanei care a avut ocazia de a vedea şi a atinge noul model. Viitorul Logan creşte mai mult în dimensiuni decât în preţ

Potrivit "caradisiac.com", a doua generaţie Dacia Logan va fi lansată în toamna anul viitor, la Salonul auto de la Paris. Maşina, mai mare şi cu două versiuni de caroserie, se va poziţiona în imediata apropiere a clasei compacte, fără ca această mutare să se reflecte, pe măsură, în preţul de achiziţie.

Site-ul de limbă franceză, care s-a remarcat, de-a lungul timpului, printr-o serie de articole similare – confirmate ulterior, într-o măsură mai mică sau mai mare, de realitate –, a schiţat viitorul Logan, pe baza informaţiilor neoficiale colectate până ieri.

Cel puţin din punct de vedere estetic, schimbările sugerate par prea puţin spectaculoase, dacă nu cumva chiar greu de digerat, de vreme ce, evoluţia designului Dacia, reflectată de Sandero şi, mai recent, de Duster, pare să nu fi fost luată în seamă de autorul imaginii prelucrate pe calculator.

Viitorul Logan va avea 4,4 metri (în loc de 4,29 metri, ca în prezent), indică materialul francezilor. Această informaţie nu pare total ruptă din context, de vreme ce Dacia MCV (break-ul cu până la şapte locuri produs la Mioveni), model dezvoltat pe aceeaşi platformă tehnică, are o lungime de 4,47 metri.

Pentru prima oară, autoturismul-etalon al segmentului low-cost va fi oferit în două versiuni de caroserie, o berlină clasică, dar şi un sedan-hatchback cu hayon, susţin autorii materialului postat pe site-ul "caradisiac.com". Aceasta din urmă, o soluţie tehnică utilizată, spre exemplu, de Skoda Octavia, ar urma să se muleze mai bine pe profilul clientului din vestul Europei. Motorizările vor rămâne, în linii mari, cele consacrate.

Gama de preţuri ar urma să cunoască o uşoară ajustare, în sus, cu aproximativ 200 de euro. Pentru România, aceasta ar însemna ca actuala cea mai ieftină versiune a modelului (Ambiance 1.2-75 CP), care costă 6.500 de euro, să ajungă, în cazul viitoarei generaţii, la 6.700 de euro. "Maşina de 5.000 de dolari" Cei care se simt copleşiţi de avalanşa de informaţii despre tot felul de autoturisme low-cost – destule deja lansate, majoritatea aflate încă în faza de proiect sau doar la stadiul de intenţie – trebuie să-i mulţumească Daciei Logan. Sau, mai bine, lui Louis Schweitzer, fostul preşedinte Renault, cel care a avut viziunea "maşinii de 5.000 de dolari", transformată, ulterior, cu maximă discreţie, în "maşina de 5.000 de euro".

Aceeaşi care se vinde acum, în România, la aproape opt ani după lansare, cu 6.500 de euro, în versiunea sa de bază. Din ţările sărace, în Occident

Proiectul Logan – pornit la drum, în toamna lui 2004, ca o alternativă la autoturismele second-hand dedicată şoferilor cu venituri modeste din pieţele emergente (a se citi: sărace) – a luat un avânt pe care nici măcar părintele său spiritual nu l-a anticipat.

În acest moment, există şase modele derivate din aceeaşi platformă (inclusiv Dusterul, un SUV care poate costa aproape 19.000 de euro, cu tot cu opţionale) şi peste două milioane de autoturisme asamblate deja (în România, dar şi în alte fabrici deţinute de alianţa tutelară Renault-Nissan). Numai la Mioveni au fost construite peste un milion de Loganuri.

Modelele produse pe platforma Logan (comercializate, aproape la paritate sub siglele Dacia şi Renault) sunt prezente în aproape o sută de ţări şi de teritorii.

Probabil cel mai neaşteptat succes dobândit de proiectul Logan este cel din vestul Europei, acolo unde, numai anul trecut, au fost înmatriculate aproape 230.000 de autoturisme Dacia. Încă şi mai surprinzător, poate, vine faptul că reuşita comercială a fost dublată de cea evidenţiată în topurile care măsoară satisfacţia clienţilor.

Ediţia 2011 a celebrului studiu de profil JD Power a plasat Dacia pe locul opt, în clasamentul pe mărci, în Franţa, şi doar puţin mai jos, pe zece, în Germania. Nu e glumă: Loganul, printre modelele de referinţă ale istoriei automobilului

Publicaţia "Automotive News" şi compania de consultanţă MSX International au organizat, în această vară, concursul "Legends on Wheels" (Legende pe roţi – în trad.), prin care i-au invitat pe pasionaţii de maşini din toată lumea să îşi desemneze modelele favorite din fiecare deceniu, de la inventarea automobilului, în urmă cu 125 de ani, până azi.

Dacia Logan, care, potrvit scurtei prezentări de pe site-ul concursului, "nu e o maşină frumoasă, dar e ieftină şi solidă", s-a luptat pentru titlul de "legendă" a perioadei "2000-zilele noastre". Autoturismul autohton a fost, în viziunea iniţiatorilor acestui proiect, unul dintre cele mai importante zece modele lansate în acest mileniu.

"Legendele" câştigătoare vor fi anunţate, luna viitoare, în timpul Salonului auto de la Frankfurt. INFORMAŢII UTILE

Dacia Logan, generaţia viitoare

Momentul lansării: toamna lui 2012 Evenimentul de prezentare: Salonul auto de la Paris 2012 Tipurile de caroserie: berlină şi sedan-hatchback cu hayon Dimensiunile: 4,40 metri lungime Motorizările disponibile: benzină şi motorină, 1.2-1.6 litri, 70-110 CP Preţul (estimativ) cu TVA: de la 6.700 de euro Citiți și:

  • Dacia Duster intră pe piața din Marea Britanie. Află cât va costa
  • Incredibilul succes european al Daciei

Ne puteți urmări și pe Google News