Consolidarea încrederii în programele de vaccinare. Conform unui studiu recent publicat în Journal of Public Health, sublinierea efectelor negative ale nevaccinării funcționează mai bine ca mesaj decât prezentarea avantajelor vaccinării pentru anumite persoane sau pentru sănătatea publicului larg.
Pledoarie pentru vaccinare
Cea mai accesibilă și de succes abordare în domeniul sănătății publice pentru reducerea morbidității și mortalității rămâne vaccinarea. Cu toate acestea, unele vaccinuri sunt administrate voluntar, inclusiv cele pentru HPV, gripă și pneumonie. Mulți oameni sunt reticenți în a se vaccina împotriva anumitor boli (sau în a-și vaccina copiii) din cauza dezinformării sau a ignoranței.
De ani de zile, cercetătorii au analizat diferite abordări pentru a încerca să convingă persoanele să se vaccineze. Acest studiu din China a creat un scenariu experimental cu trei grupuri experimentale și un grup de control pentru a evalua eficacitatea diferitelor tactici de transmitere a mesajelor pentru a încuraja vaccinarea cu COVID-19.
Cercetătorii au oferit primului grup următoarea explicație a avantajelor individuale ale vaccinării: „Vaccinarea vă poate face să dezvoltați anticorpi împotriva COVID-19, reducând astfel probabilitatea de a contracta COVID-19 și de a dezvolta simptome severe după infectare.”
Avantajele vaccinării
O declarație care sublinia avantajele vaccinării pentru alții a fost trimisă celui de-al doilea grup. Aceasta spunea: „Vaccinarea poate promova formarea imunității colective a comunității, reducând astfel probabilitatea ca membrii comunității să fie infectați cu COVID-19 și să dezvolte simptome severe după infectare.”
Al treilea grup de participanți a fost informat de către investigatori cu privire la posibilele consecințe ale nevaccinării: „Veți fi mai sensibili la COVID-19 și mai susceptibili de a dezvolta simptome severe după infectare dacă nu sunteți vaccinați, deoarece nu veți dezvolta anticorpi la COVID-19”.
Studiul a descoperit că, deși toate grupurile țintă de vaccinare aveau o probabilitate mai mare de a primi o vaccinare decât grupul de control, pacienții care au primit mesajul „potențial dăunător” au avut cea mai mare probabilitate de vaccinare - 72,6%. 65,5% dintre cei care au primit mesajul „beneficii personale” au fost înclinați să se vaccineze.
Beneficiile aduse de vaccinare
Doar 62% dintre respondenții din grupul cu mesajul „beneficii pentru alte persoane” erau predispuși să se vaccineze. S-a dovedit a fi mai eficient să se sublinieze riscul individual de a nu se vaccina decât beneficiile posibile ale vaccinării pentru sine sau pentru comunitate.
Autorul principal al articolului, Ke Feng, a declarat că „studiile anterioare privind impactul cadrelor de mesaje asupra vaccinării au luat rareori în considerare diferitele etape ale lansării vaccinului”.
„În ultimele etape ale introducerii vaccinului, când vaccinul este considerat eficient, acest studiu a investigat impactul cadrelor de informare asupra vaccinării. Concluziile studiului pot oferi informații perspicace care vor consolida capacitatea guvernelor de a combate pandemiile”, mai scrie MedicalXpress.