Un gigant din domeniul bunurilor de larg consum a decis să reorganizeze întreaga structură a companiei și să concedieze aproximativ 1.500 de angajați. Potrivit informațiilor oferite de conducere, este vorba despre personal aflat în funcții de conducere. Afacerea va fi organizată în cinci noi divizii. Decizia a fost luată în urma scăderii considerabile a vânzărilor.
Unilever, gigantul care deține branduri precum săpunul Dove și crema Marmite, a decis să reorganizeze întreaga afacere, după o ofertă nereușită de preluare. Aproximativ 1.500 de angajași aflați în posturi de conducere vor fi concediați, potrivit informațiilor oferite de conducerea companiei.
Gigantul din domeniul bunurilor de larg consum a informat că va organiza afacerea în cinci noi divizii - frumusețe și bunăstare, îngrijire personală, îngrijirea locuinței, nutriție și înghețată.
"Noul nostru mod de organizare a fost dezvoltat în ultimul an. Mutarea afacerilor în cinci categorii ne permite să răspundem mai bine tendinţelor consumatorilor şi să accelerăm livrările", a afirmat directorul general Alan Jope.
Anunțul cu privire la reorganizare și concedierile masive vine la scurt timp după ce s-a raportat că firma Trian Partners a investitorului Nelson Peltz își majorează participația deținută la al doilea producător global de produse de îngrijire personală.
Divizia de ceai a companiei Unilever a fost vândută
Acțiunile gigantului Unilever au scăzut considerabil în ultimul an, cu aproximativ 13%. Din cauza acestui fapt, GlaxoSmithKline (GSK) a respins oferta de 50 de miliarde de lire sterline (68,4 miliarde de dolari) de la Unilever pentru divizia sa bunuri de consum. Aceștia au motivat refuzul spunând că "subevaluează în mod fundamental" afacerea și perspectivele sale de viitor.
Dacă această tranzacție ar fi fost un succes, Unilever s-ar fi transformat într-un lider pe segmentul produselor de frumusețe și îngrijire personală. Ar fi fost una dintre cele mai mari tranzacţii care ar fi implicat firme listate la Bursa de la Londra.
Anul trecut, diviziei de ceaiuri a Unilever a fost achiziționată de compania europeană CVC Capital Partners. Aceștia au anunțat în luna noiembrie că vor plăti pentru divizie cinci miliarde de dolari. Tranzacția a fost făcută după ce divizia s-a confruntat cu scăderi ale vânzărilor. Potrivit analizei de piață, consumatorii și-au schimbat preferințele, optând acum pentru cafea sau ceaiuri de plante în locul ceaiului negru. Acesta se vindea în 60 de țări și generează vânzări anuale de trei miliarde de euro, a anunțat anul trecut directorul financiar al Unilever, Graeme Pitkethly.