Regimul comunist din China creează, cu ajutorul imteligenţei artificiale (AI), reclame pentru propaganda anti-americană.
Cum arată propaganda comuniștilor din China
Tensiunile dintre China și SUA continuă cu noi mijloace: Beijingul a creat o serie de reclame, generate cu ajutorul inteligenței artificiale, pentru a demistifica „visul american” și pietrele de temelie pe care s-a bazat mereu țara de origine a capitalismului.
Noua metodă de propagandă a fost lansată de canalul media chinez CGTN (Rețeaua de televiziune globală din China), care între televiziune, site web, social media și aplicații pretinde că are o bază de 150 de milioane de utilizatori și 16 miliarde de vizualizări de conținut şi unde acum, doritorii vor putea urmări și videoclipurile intitulate „A Fractured America”.
Propaganda chinezească susține că SUA ar fi în declin
Clipurile, animații create artificial, durează aproximativ 60 de secunde și ilustrează versiunea Beijingului asupra problemelor critice americane, într-o negare a imaginației colective a bunăstării made in SUA.
Inflația, criza locurilor de muncă, diviziunea de clasă, dependența de droguri: toate teme actuale, tratate cu o nuanță distopică. „Imaginați-vă asta: suntem în anul 2023 și este o zi memorabilă pentru muncitori”, spune una dintre introducerile ironice care lasă loc imediat poveștii unui protest la care participă 453 de mii de cetățeni americani nemulțumiți de calitatea vieții. „Se spune că visul american e la îndemana tuturor, dar oare este chiar așa?”.
Răspunsul pare evident: SUA este în declin, promisiunile nu sunt respectate, iar visătorii de peste mări sunt ademeniți cu speranțe false.
Riscurile propagandei făcute de China comunistă cu ajutorul AI
Cu ajutorul inteligenţei artificiale, persiflarea mirajului american este o joacă de copii, deoarece nu trebuie angajat un animator şi nici nu e nevoie de timp suplimentar pentru editare, voce off și tot restul lucrărilor de post-producție.
Potrivit raportului din 2023 al Microsoft Threat Analysis Center, noua tehnologie favorizează răspândirea virală a conținuturilor și dificultatea de a depista sursa care le-a produs: „Dacă Beijingul ar vrea– continuă analiza – ar putea influența alegerile prezidențiale. din noiembrie”.
Ironia sorţii: un produs studiat și lansat de SUA este folosit împotriva lor de antagonistul de-o viaţă, China.
(Articol de Clara Valenzani, Il Corriere della Sera; Traducerea: Cătălina Păunel, RADOR RADIO ROMANIA)